کد خبر: 21010177159
روزنامهعصر انقراض (طنز)

دیگر خاک از سر گذشته (طنز)

آموزش مجازی نداریم، حتی در آلودگی هوا 

راضیه حسینی

سخنگوی آموزش و پرورش می‌گوید تعطیلی مدارس به هر دلیلی به نفع دانش‌آموزان نیست؛ بگذارید آموزش و پرورش تصمیم بگیرد.

توقع ما این است که مسئولان تصمیم‌گیرنده نسبت به استمرار آموزش‌های حضوری توجه داشته باشند و قرار نیست مدارس همیشه فدای سایر دستگاه‌ها شوند. آیا با تعطیلی آموزش‌وپرورش گرد وغبار از بین خواهد رفت؟»

با صحبت‌های آقای سخنگو تازه فهمیدیم این‌همه مدت در اشتباه بودیم. ما تا به حال فکر می‌کردیم این‌که در شرایط آلودگی هوا و گرد و غبار، اعلام می‌کنند سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری قلبی بیرون نروند به‌خاطر سلامتی آن‌هاست.

نگو قضیه کاملاً برعکس بوده. احتمالاً این گروه از افراد، به محض بیرون آمدن از خانه با یک‌سری فعل و انفعالات خاص، باعث آلودگی بیشتر هوا می‌شدند. اصلاً پاک شدن هوا هم دلیل‌ش بیرون نیامدن سالمندان و کودکان از خانه بود.

اما این‌بار آلودگی آن‌قدر زیاد است که گویا با ماندن بچه‌ها در خانه و پخش و پلا نکردن گرد و غبار در سطح شهر از بین نمی‌رود. اصلاً این‌بار یک‌جورهایی خاک از سر همه گذشته و اوضاع خیلی خراب است.

در واقع این یک ماه و اندی مانده تا تعطیلی مدارس آن‌قدر مهم و حیاتی است که یحتمل اگر از آسمان تگرگ‌هایی، هر کدام به قاعده یک توپ فوتبال ببارد، از زمین گدازه‌های آتش فوران کند، دریاها دچار سونامی شوند و دایناسورها از عصر یخبندان برگردند، باز هم دانش‌آموزان باید بروند مدرسه.

باز هم آقای سخنگو می‌فرمایند:« الان اگر بچه‌ها مدرسه نروند تگرگ قطع می‌شود؟ دایناسورها منقرض می‌شوند؟» جواب مشخص است «نه»

احتمالاً منطق آقای سخنگو درباره کرونا هم همین است: «این‌همه مدت نرفتن مدرسه کرونا تموم شد؟ نه…پس کلاً فاصله‌گذاری‌ها حذف، زوج و فرد کردن مدارس تمام.»

به نظر ما چون کلاً با نرفتن دانش‌آموزان هیچ مشکلی هیچ‌وقت برطرف نمی‌شود از این به بعد تحت هیچ شرایطی مدارس را تعطیل نکنید. اصلاً حالا که این‌طوری شد پنجشنبه و جمعه تعطیلات عید و حتی تابستان هم مدارس را باز کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا