کد خبر: 21010177212
دولتسیاست

رئیسی: برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی تامین اجتماعی در دو ماه آینده تدوین می‌شود

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز همدلی قوا فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و خدمت به مردم پدید آورده است، تاکید کرد: همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه برای جامعه اعتمادساز و راهگشا است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز (یکشنبه ۲۱ فروردین) در جلسه هیات دولت هماهنگی همه ارکان کشور را برای حل مشکلات ضروری دانست و ضمن ابراز خرسندی از همدلی موجود میان قوای سه‌گانه، گفت:‌ تنها راه غلبه بر برخی مشکلات ساختاری و مزمن موجود در کشور خصوصا در حوزه اقتصاد، همدلی و همراهی همه ارکان تصمیم‌ساز در کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز همدلی قوا فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و خدمت به مردم پدید آورده است، اضافه کرد: همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه برای جامعه اعتمادساز و راهگشا است.

رئیس جمهور بخشی از سخنان خود را به موضوع سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اختصاص داد و ضمن تاکید بر اجرای کامل این سیاست‌ها عنوان کرد: اگرچه دولت بر  اساس دستور رهبر معظم انقلاب شش ماه برای ارائه برنامه جامع تحقق این سیاست‌ها مهلت دارد اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد؛ آیین‌نامه ها و دستورالعمل‌های این ابلاغ را حداکثر ظرف مدت دو ماه آماده کند.

 رئیسی ابلاغ این سیاست‌ها را از سوی رهبر انقلاب یک اقدام با برکت و دارای اثرات عظیم اجتماعی برای کشور برشمرد و تصریح کرد: این ابلاغ یک کار جامع برای اجرای عدالت و توجه ویژه به اقشار کم درآمد با حفظ کرامت انسانی است.

وی به موضوع ناسالم شدن وضعیت هوا بر اثر ورود ریزگردها به کشور اشاره کرد و گفت: ریزگردها زندگی مردم را مختل کرده و لازم است تمامی دستگاه‌های مسئول در دولت با جدیت در این زمینه وظایف و مسئولیت‌های خود را ایفا کنند.

رئیسی در همین راستا سازمان محیط زیست را مکلف کرد به همراه دیگر دستگاه‌های ذیربط از طریق دیپلماسی و مجامع بین‌المللی و تعامل با کشورهای همسایه رفع این مشکل را مجدانه پیگیری کنند.

وی با اشاره به انتشار اسامی اَبَربدهکاران بانکی بر ضرورت اصلاح نظام بانکی، پولی و مالیاتی در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی و کارآفرینان خوش حساب شریک دولت هستند و نباید تاوان افراد بدحساب را بدهند.

رئیس جمهور همدلی قوا برای رفع مشکلات مردم را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: همکاری دولت و مجلس برای جامعه اعتمادساز و راهگشا است.

لازم به ذکر است، جلسه هیئت دولت نیز عصر امروز به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار و در این جلسه کلیات ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مورد بررسی قرار گرفت و ادامه آن به جلسات آتی دولت موکول شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا