کد خبر: 19129918560
بازرگانیتولید و بازرگانی

رئیس اتاق بازرگانی تهران: سوء مدیریت بزرگترین مشکل اقتصاد کشور است

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در سال ۹۹ صادرات بدون نفت خام ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در بیست و یکمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اظهار کرد: نگرانی بزرگ فعالان اقتصادی برای سال آینده نبود اعتماد از سوی مردم به بخش خصوصی و دولتی است که وضعیت خوبی را به وجود نخواهد آورد به طوری که بسیاری از مشکلات اقتصاد به دلیل سوء مدیریت است.

وی افزود: تا پایان سال پیش بینی می‌شود ۳۶ درصد تورم داشته باشیم که در مقایسه با پیش بینی اول سال بانک مرکزی برای کنترل تورم در حدود ۲۲ درصد، اختلاف زیادی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: یکی از توقعات مردم از دولت تک رقمی کردن نرخ تورم است که این موضوع در کشور‌های توسعه یافته در سال‌های گذشته تقریبا کمترین توقع بوده است.

خوانساری ادامه داد: اقتصاد ایران در سال‌های گذشته چالش‌های زیادی داشت که امسال افزایش تحریم ها، کاهش درآمدهای نفتی و همه گیری کرونا سه چالش جدید برای کشور است.

وی عنوان کرد: تولید ناخالص در دو سال گذشته منفی بوده که در نهایت پاییز امسال ۰/۸ درصد رشد کرد، درصورتی که با همین سرعت حرکت کنیم، رسیدن به وضعیت تورم در سال ۹۶ بسیار دشوار است.

خوانساری درباره تجارت بدون نفت خانم در سال ۹۹ گفت: امسال نسبت به سال گذشته، واردات ۱۵ درصد و صادرات ۱۸ درصد کاهش یافته است.

وی با ذکر این مطلب که امسال ۱۱ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات به کشور تخصیص داده شده است، افزود: این حجم از ارز مابه تفاوت زیادی با نرخ آزاد دارد و باید از آن به عنوان یارانه نقدی یا اقلام مصرفی به اقشار کم درآمد پرداخت می‌شد اما امسال متاسفانه قیمت ۶۶ درصد تمام اقلام خوراکی رشد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: امسال بازار بورس تنش و تلاطم زیادی داشت که به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح از سوی دولت بازار منفی و تمام اعتماد مردم به دولت و این بازار سلب شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا