کد خبر: 180202126688
آموزشجامعه و فرهنگ

رئیس دانشگاه تهران: رویکرد ما اشتغال فارغ التحصیلان می باشد

نشست خبری در خصوص اعلام برنامه های اتصال دانشجویان و دانش آموختگان به محیط های کسب و کار و آشنایی با فرصت های شغلی و همچنین اعلام برنامه های نمایشگاه کار دانشگاه تهران، امروز ۱۸ اردیبهشت با حضور سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، هادی بهرامی احسان، معاون اجتماعی فرهنگی و فرشته امین، مدیر مرکز توسعه مهارت آموزی و اشتغال, دبیر علمی نمایشگاه و تعدادی از اصحاب رسانه برگزار شد.

مقیمی ضمن خیر مقدم به خبرنگاران با اعلام آمادگی به نحو احسن جهت تعامل دوسویه با رسانه ها؛ درباره برگزاری نمایشگاه کار در دانشگاه تهران افزود :این یک همایش با حضور ذینفعان مختلف حوزه کسب و کار در کشور و دانشگاه تهران می باشد که از تاریخ اول تا سوم خرداد در مصلای دانشگاه تهران برگزار می گرددو دارای چشم اندازروشنی می باشد.

مقیمی افزود: اقدامات فراوانی را در حوزه های مختلف آغاز کرده که برخی در حال اجرا، بعضی در حال آماده سازی و تعدادی در حال برنامه‌ریزی می باشد و رویکرد ما در مورد اشتغال فارغ التحصیلان جهت‌گیری جدیدی می باشد.

وی یکی از ویژگیهای دانشگاه‌های کارآفرین و دانشگاه های نسل ۳ و ۴ را همگرا کردن بین بخش های مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر یک واگرایی عجیبی در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داریم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: در فاز اول بحث همگرایی درونی را داریم؛ به گونه‌ای که یک بسته کامل در خصوص فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مهارت ورزی و فرهنگی را در حال تدوین هستیم تا در یک قالب نظام‌مند، یکپارچه و همگرا ارائه دهیم.

مقیمی اضافه کرد: پردیس علم و فناوری شهید چمران در کنار سه شهرک بزرگ صنعتی کشور در شهر اشتهارد می باشد که زیرساخت‌های آن در حال تکمیل است تا شاهد اولین برگزاری اردوی مهارتی، فرهنگی، پژوهشی باشیم و جنبش جدیدی را در فضای دانشگاه‌ها ایجاد کنیم. همچنین به وزارت علوم جهت اجرایی کردن این الگو در دانشگاه های دیگر و فراهم کردن محیط برای پذیرفتن دانشجویان دیگر اعلام آمادگی کرده ایم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: این نمایشگاه یک رویداد مقطعی نیست و در راستای زنجیره ای است که در رابطه با دانشگاه کارآفرین می باشد. قشم، مشهد مقدس، رضوانشهر گیلان و خلیج گرگان هم در ادامه جزو برنامه های ما است.

در ادامه دکتر فرشته امین، مسئول مهارت ورزی دانشجویان افزود: هدف نمایشگاه رویارویی کارجو و کارفرما در یک محیط حرفه ای و رقابتیست تا دانشجویان و فارغ التحصیلان و کارجویان بتوانند یک تعامل مستقیم بدون واسطه با کارفرما داشته باشند و از فرصت ها و حمایت های موجود بهره مند شوند. این نمایشگاه نقطه شروع ارتباطات است.

وی از وجوه تمایز این رویداد حضور سازمان های مختلف در حوزه های مختلف با وجود محدودیت را عنوان کرد و گفت :ما تنوع زیادی از سازمان های داخلی و بین المللی و استارتاپ های مختلف را در این رویداد داریم.

وی ادامه داد: سامانه ای در حدود یک ماه قبل از نمایشگاه راه‌اندازی شد و کارجویان و کارفرمایان در آن ثبت نام کرده و بعد از نمایشگاه با افزودن یک سری مراحل در قالب سامانه رسمی کاریابی دانشگاه تهران رونمایی می شود.

فرشته امین عنوان کرد: از خدمات دیگر می توان از تدارکات کارگاه آموزشی برای آماده سازی دانشجویان جهت ورود به صنعت ،تاک شو که از مدیرعاملان سازمان‌ها وافرادی که در حوزه کسب و کار موفق بوده اند و دانشجویان تمایل به شنیدن صحبت‌های این افراد دارند را در زمان های مختلف این نمایشگاه حضور داشته و دانشجویان می‌توانند از مطالب این افراد بهره مند شود، مسابقه ایده که اولین بار در این رویداد برگزار می‌شود تا کارجو و کارفرما در تعامل با هم در یک سری حوزه‌ها فعالیت های داشته و در نهایت ایده های برتر علاوه بر دریافت جایزه می توانداجرایی کردن ایده ها ادامه دار باشد و ارزیابی و تقدیر از کارفرمایان برتر با نظرسنجی دانشجویان هم از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه می باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا