کد خبر: 180502134933
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

داوود منظور: ماهانه ۲۰ هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراق قبل را انجام می‌دهیم

منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طبق تقویم زمان بندی ۱۸۶ هزار میلیارد اوراق مشارکت منتشر کردیم که ۲۰ همت از این اوراق تا کنون فروش رفته است.

به گزارش بازار، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست سه جانبه با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با اصحاب ماهانه ۲۰ هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراق قبل را انجام می‌دهیم رسانه گفت: امسال طی چهارماهه اول ۵۱ درصد رشد درآمدی داشتیم از درآمدهای نفتی و مالیاتی و گمرکی شاهد رشد بوده است.

با اینکه قانونا اختیار داشتیم از تنخواه گردان بانک مرکزی استفاده کنیم، اما از این ظرفیت استفاده نکردیم. تلاش شد تا با روش‌های دیگر تامین مالی دولت انجام گیرد.

او گفت: همچنین از انتشار اوراق مالی برای تامین هزینه جاری استفاده نکنیم. علی رغم اینکه چهارماه ابتدای سال دشوار بود، اما اوراق مالی منتشر نکردیم اخیرا طبق تقویم زمانبندی انتشار ۱۸۶ هزار میلیارد تومان را آغاز کردیم.

طی روزهای گذشته ۲۰ همت از این اوراق فروش رفته و ما به تدریج برای تکمیل طرح‌های عمرانی ان را تزریق می کنیم.

در هر ماه میانگین ۲۰ همت بازپرداخت اوراق انجام می‌دهیم هم اصل و هم سود ان ماهانه پرداخت می‌شود. این بازپرداخت امسال از محل منابع جاری دولت انجام دادیم.

منظور بیان کرد: باید به سمتی برویم ابتدا بانک مرکزی بتواند سیاست کنترل نقدینگی و پایه پولی را به خوبی انجام دهد و از طرف دیگر به تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام حرکت کنیم. بالغ بر ۶۰۰ طرح مصوبات رییس جمهور به بهره برداری رسید.

برای امسال و سال اینده ۱۵۰۰ طرح است که زمانبندی شده و منابع مالی آن‌ها مشخص شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امیدواریم تا پایان امسال بخشی از این ۱۵۰۰ طرح به بهره برداری برسد. بالغ بر ۴۰ طرح بزرگ ملی افتتاح شده است.

آزادراه پاتابهدشت که قدمتی ۳۰۰ ساله داشت به بهره برداری رسید. راه آهن میانه اردبیل در استانه بهره برداری است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا