کد خبر: 2105991556
اقتصادبانک و بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی: هواپیمای سانحه‌دیده اوکراینی تحت پوشش بیمه‌های اروپایی بود

رئیس کل بیمه مرکزی می‌گوید هواپیمای اوکراینی تحت پوشش شرکت‌های بیمه‌ای در اوکراین و اتکایی اروپایی بوده است و شرکت‌های بیمه ایرانی ارتباطی با پرداخت خسارت ندارند

غلامرضا سلیمانی روز گذشته (دوشنبه) در نشست خبری مجازی با خبرنگاران، گفت: اگر پرداختی هم باید در این زمینه انجام شود، باید توسط شرکت‌هایی که این هواپیما را تحت پوشش قرار داده بودند، صورت گیرد.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال گذشته ۵۹هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید شد و ضریب خسارت هم حدود ۸۹ درصد بوده است. البته در سطح جهان این ضریب بین ۶۰تا ۶۵درصد است.
وی افزود: سرانه حق بیمه در ایران ۷۱۰هزار تومان است، این رقم برای میانگین کشورهای پیشرفته ۸۱۸دلار است و ما فاصله زیادی با این رقم داریم.
رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به نرخ دیه ۳۳۰میلیون تومانی برای ماه‌های غیر حرام و ۴۴۰میلیون تومانی در ماه‌های حرام، اظهار کرد: ضریب خسارت در رشته بیمه ثالث برای سال گذشته معادل ۱۰۹درصد بود که امیدوار هستیم با تصویب قانون راننده محورشدن رانندگان در کمیسیون اجتماعی دولت، این رقم کاهش یافته است و سروسامانی به وضعیت رانندگی خودرو و موتورسیکلت‌ها داده شود.
وی ادامه داد: در سال ۹۸علاوه بر اینکه زیان خسارت دیده‌ها را پرداخت کردیم، صندوق تامین خسارت‌های بدنی هم ۱۵۰۰میلیارد تومان هم به افراد معسر و مقصر پرداخت کرده است.
سلیمانی در ادامه این نشست خبری درباره پرداخت هزینه‌های درمانی به بیماران کرونایی گفت: افرادی که دارای بیمه تکمیلی درمان یا زندگی هستند می‌توانند از پرداخت هزینه‌های درمانی خود استفاده کنند. تعداد زیادی از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی بستری شده بودند که هزینه‌های آنها توسط این بیمارستان‌ها پرداخت شده است و افرادی هم که به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کرده بودند، هزینهایشان از سوی شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت شده است.
رئیس کل بیمه مرکزی درباره تاثیر کرونا بر صنعت بیمه نیز گفت: شیوع این ویروس باعث کاهش ۳درصدی پرتفوی صنعت بیمه در سطح جهان شده است و در ایران هم شاهد هستیم که درآمد از محل بیمه مسافرتی به دلیل کاهش چشمگیر سفرها به داخل یا خارج از کشور به صفر نزدیک شده است.
رئیس شورای عالی بیمه خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های بیمه پیشنهاد داده آن دسته از واحدهای تجاری که کرونا منجر به تعطیلی یا رکود یا خسارت آنها شده است، به مدت ۳ماه تحت پوشش قرار بگیرند و این شرکت بیمه، خسارت آنها را پرداخت کند و من دستور دادم که این موضوع پیگیری شود.
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: شرکت‌های بیمه حدود ۷۰هزار میلیارد تومان در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این پشتوانه‌ای برای آنهاست تا در صورت وقوع خسارت بتوانند این سهام را فروخته و خسارت‌ها را جبران کنند.
وی تصریح کرد: ما شرکت‌های بیمه را تشویق می‌کنیم تا هم در بازار پول و هم بازار سرمایه حضور داشته باشند تا بتوانند در این چارچوب مالی به مردم خدمات دهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا