کد خبر: 0409997044
تولید و بازرگانیروزنامه

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی: ممنوعیت تردد، فعالان معدنی را با مشکل مواجه کرده است

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اظهار کرد، معادن تعطیل نشده‌اند و اغلب آن‌ها در اطراف شهرها هستند و سرکشی فعالان معدنی را با توجه به تشدید پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت تردد با مشکل مواجه کرده است.

بهرام شکوری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد فعالیت معادن اظهار کرد: معادن تولیدی تعطیل نیستند و با پروتکل‌های بهداشتی به کار خود ادامه می‌دهند. نگرانی تولیدکنندگان در این مورد این است که اگر کارکنان و کارگران بیمار شوند و نیروی انسانی آنها دچار مشکل شود در تولید هم تاثیر می‌گذارد؛ به همین علت تمهیدات لازم باید اندیشده شود، اما تعطیلی‌ها در معادن صدق نمی‌کند و همینطور معادن کمترین تاثیرپذیری را از کرونا داشتند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ناشی از محدودیت‌ها است، دسترسی نداشتن فعالان به کارخانه‌ها و معادن‌شان است. نامه‌ای به شافعی نوشته شده و ایشان هم از نهاوندیان خواستند که تمهیداتی را لحاظ کنند تا فعالان بتوانند به کارخانه‌ها و معادن اطراف شهر سرکشی کنند. بعضی معادن در شهرستان‌های دیگر هستند و ایجاب می‌کند که فعالان شب یا روز با آن‌ها سرکشی کنند. از همین روی برای مدیران، کارشناسان و صاحبان این کسب و کارها باید تسهیل‌گری‌هایی انجام شود.

وی در مورد کارگران فوت شده معادن در اثر کرونا گفت: آمار دقیقی از کارگران فوت شده بر اثر کرونا وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد کمتر از دیگر مشاغل دچار این مشکل شده باشند چراکه بیشتر پرسنل در معدن مستقر هستند. در دوران کرونا رفت و آمدها هم کمتر شده و فعالان سعی می‌کنند که از کارگران تست کرونا بگیرند. برای معادنی که در نزدیک شهرها هستند و بیشتر کارکنان آن‌ها در آن شهر مستقر هستند و رفت و آمد دارند، در این صورت کنترل‌ها تشدیدشده و پروتکل‌ها رعایت می‌شود.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی تصریح کرد: در این اوضاع کرونایی که بر اقتصاد هم تاثیر گذاشته است دولت باید به همه اقشار از جمله فعالان اقتصادی کمک کند. بسیاری از کسب و کارها به تعطیلی کشیده می‌شوند، نمی‌توانند کارگران خود را تامین کنند و این خود عارضه‌ای برای جامعه ایجاد می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا