کد خبر: 290902146843
اخبار شرکت هاانرژی

راه‌اندازی خط تولید مبدل کرایوژنیک کلدباکس در حاشیه دومین رویداد «پتروتک»

خط تولید مبدل کرایوژنیک کلدباکس در حاشیه دومین رویداد فناورانه «پتروتِک» به‌صورت ویدیوکنفرانس و با دستور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مبدل کرایوژنیک کلدباکس توسط یک شرکت دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده و ایران با بومی‌سازی این تجهیز، به عنوان ششمین کشور سازنده مبدل کرایوژنیک کلدباکس جهان شناخته شد.

بنا بر این گزارش، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه راه‌اندازی مبدل کرایوژنیک کلدباکس، با بیان این که این تجهیز از راهبردی‌ترین تجهیزات پالایشگاه‌های گاز به شمار می‌رود، گفت: با ساخت این تجهیز مهم پالایشگاهی در داخل کشور، دیگر برای تهیه این تجهیز نیاز به کشورهای خارجی نداریم و این مهم‌ترین بخش این مساله است.

وی در پایان، اظهار کرد: این مایه افتخار است که شرکت ملی گاز ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی حمایت و از ظرفیت این شرکت‌ها به نحو مطلوب استفاده می‌کند.

امضای قرارداد ساخت بار اول آشکارساز شعله

دومین قرارداد گازی، امضای قرارداد ساخت بار اول آشکارساز شعله بین شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکتی دانش‌بنیان بود.دومین رویداد پتروتک روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه با همکاری همه ارکان زیست‌بوم فناوری (شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و …) و با مشارکت و حمایت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، پارک توسعه فناوری و چهار شرکت اصلی وزارت نفت همزمان با هفته پژوهش آغاز به‌کار کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا