کد خبر: 11040189342
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

راه‌اندازی مجددا شرکت صدر فولاد تا یک ماه آینده

مدیر کل سازمان صمت لرستان اعلام کرد که با توجه به مصوباتی که در شورای تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین شورای تأمین استان برای شرکت صدر فولاد گرفته شد و عقد قرارداد تأمین برق دائم این مجموعه با شرکت برق منطقه‌ای باختر، در صورتی که سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل کند، این مجموعه تا یک ماه آینده فعالیت خود را دوباره آغاز می‌کند.

بهمن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت صدر فولاد به‌عنوان یکی‌از صنایع بزرگ لرستان محسوب می‌شود و در حوزه صنعت فولاد نیز با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن تولید میل گرد به نوعی بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان محسوب می‌شود که در سنوات گذشته فعالیت‌های خوبی داشته است.

او ادامه داد: این واحد صنعتی در سال ۹۶ به علت بدهی‌های معوق به سیستم بانکی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، مالیات و تأمین اجتماعی و یک سری بدهی‌های خارج از سیستم بانکی تعطیل و در نهایت به شخصیت حقیقی جدیدی به نام بیگی واگذار می‌شود.

مدیر کل سازمان صمت لرستان با اشاره به این‌که نشست‌های مختلفی را با مالک جدید در راستای راه‌اندازی مجدد این مجموعه داشتیم، عنوان کرد: تا سال ۱۴۰۰ سه بار در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوباتی در رابطه با صدر فولاد اخذ شد و در نهایت اسفندماه همان سال با دستور استاندار موضوع راه‌انداز شرکت صدر فولاد و تعیین و تکلیف آن‌را در دستور کار قرار دادیم.

جعفری تصریح کرد: این مجموعه دارای مشکلات عدیده‌ای بود، چون مجموع بدهکاری‌های این شرکت بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی، مالیات، تأمین اجتماعی، دستگاه‌های خدمات رسان بود که اولین کاری که انجام دادیم در راستای اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل که لازم‌الاجرا هستند، چک‌های برگشتی آن‌ها را رفع سوءاثر کردیم.

او بیان کرد: استاندار در شورای تأمین موضوع چک‌های برگشتی این واحد صنعتی را مطرح کردند که از طریق سرپرست شعب بانک‌ها به بانک مرکزی اطلاع داده شده و ۱۶۸ فقر چک برگشتی این مجموعه با دستور استاندار، مصوبه ستاد تسهیل و شورای تأمین به مدت یک سال ملقا شد.

مدیر کل سازمان صمت لرستان با اشاره به این‌که تاکنون برق این واحد صنعتی به صورت موقت بوده، عنوان کرد: قرداد برق این مجموعه به صورت دائمی با شرکت برق منطقه‌ای باختر در حال انعقاد قرارداد هستند که یک میلیارد بدهی داشتند که از این مبلغ در مرحله اول حدود ۳۶۰ میلیون تومان و اخیراً نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان واریز کردند که زمینه عقد قرارداد برق فراهم شود.

جعفری با بیان این‌که سرمایه‌گذاران می‌گویند گلوگاه راه‌اندازی مجتمع فولاد برق است، ادامه داد: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده با همکاری شرکت برق منطقه‌ای باختر قرارداد دائمی این مجموعه نیز منعقد خواهد شد و در صورتی که سرمایه‌گذاران به تعهدات خود عمل کنند طی ماه جاری برق مجموعه وصل و خود سرمایه‌گذار نسبت به تأمین مواد اولیه اقدام می‌کنند که این مجموعه راه‌اندازی شود.

او تأکید کرد: در رابطه به راه‌اندازی شرکت صدر فولاد همه چیز منوط به تعهدات سرمایه‌گذار است که با بحث وصل شدن برق این مجموعه نیز به مرحله تولید برسد.

مدیر کل سازمان صمت لرستان تصریح کرد: در راستای تعیین و تکلیف بدهی‌های معوق این مجموعه به چند بانک، چون در مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مقرر شده هفت و نیم درصد مانده بدهی را واریز کنند تا زمینه تعیین و تکلیف و تقسیط مجدد تسهیلات این مجموعه فراهم شود.

جعفری با اشاره به این‌که یکی از مشکلاتی که این مجموعه داشت مسدودی حساب‌های شرکت صدر فولاد بود که امکان واریز هفت و نیم درصد بدهی فراهم نبود و دلیل مسدود شدن این حساب‌ها نیز همان چک‌های برگشتی بود که از طرف شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با سرمایه‌گذاران قبلی، صادر شده بودند دلیل مسدود شدن حساب‌ها بود، تصریح کرد: با این مصوبه که استاندار در ستاد تسهیل و شورای تأمین انجام داده و بانک مرکزی نیز نسبت به رفع‌سوء چک‌ها اقدام کردند، الان حساب‌ها باز شده و زمینه انتقال حساب‌ها در قالب حواله‌های درون بانکی فراهم است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا