کد خبر: 28060046901
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبازرگانیبورسروزنامه

راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده سیمان تا پایان شهریور

به گفته معاون توسعه بازار بورس کالا، راه‌اندازی این گواهی سپرده دسترسی خریداران خرد را تسهیل می‌کند

به گفته معاون توسعه بازار بورس کالا، تا پایان شهریور گواهی سپرده کالایی سیمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا ناصرپور درباره عرضه گواهی سپرده سیمان در بورس کالا گفت: عرضه سیمان از خرداد در بازار فیزیکی بورس کالا آغاز شده است و معاملات سیمان به صورت عمده صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: برای اینکه خریداران خرد هم بتوانند دسترسی مناسبی برای خرید سیمان در بورس کالا داشته باشند، گواهی سپرده سیمان تا پایان شهریور راه‌اندازی می‌شود.

 معاون توسعه بازار بورس کالا افزود: قیمت‌ها در گواهی سپرده سیمان تابع بازار فیزیکی است و خریداران خرد که نیاز به خرید در تناژ پایین‌تر دارند می‌توانند از طریق گواهی سپرده اقدام به خرید کنند.

 ناصر پور با بیان اینکه تقاضا برای خرید خرد سیمان در بورس کالا وجود دارد، بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های سیمانی استقبال خوبی از عرضه خرد سیمان در بورس کالا کردند و درخواست پذیرش انبار دادند و به محض پذیرش انبار از سوی بورس کالا، امکان ارائه گواهی سپرده‌ی کالایی فراهم می‌شود.

 او ادامه داد: الزامی به عرضه سیمان خرد از سوی شرکت‌های سیمانی وجود ندارد و شرکت‌ها براساس تمایل خود اقدام به عرضه سیمان به صورت خرد می‌کنند.

 معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا با بیان اینکه محدودیتی در عرضه خرد سیمان در بورس کالا وجود ندارد، تصریح کرد: میزان عرضه سیمان در گواهی سپرده کالایی حداقل ۱۰تن در نظر گرفته شده است، اما شرکت‌ها با توجه به محدودیت‌های خود از نظر تحویل و حمل و نقل می‌توانند عرضه را کم یا زیاد کنند.

 معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۰ درصد حجم معاملات سیمان از طریق گواهی سپرده کالایی انجام شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا