کد خبر: 12040035548
اقتصاداقتصاد کلانبورس

راه اندازی کنسرسیوم صادراتی سیمان و صندوق سرمایه‌گذاری املاک در بورس کالا

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی کنسرسیوم صادراتی سیمان و همچنین راه اندازی صندوق املاک و مستغلات در بورس کالا در آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی دهقان دهنوی در آیین افتتاح معاملات آتی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری طلا و آغاز معاملات سیمان در بورس کالا، با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد سم است و نتیجه‌ای جز رانت و تولید فساد ندارد، اظهار کرد: اگر کسی گمان می‌کند با قیمت‌گذاری دستوری رفاه ایجاد می‌کند، سخت در اشتباه است.

وی از راه اندازی کنسرسیوم صادراتی برای سیمان خبر داد و افزود: رقابت نامطلوب سیمان در بازارهای صادراتی وجود دارد که اگر بتوان کنسرسیوم مذکور را ایجاد کرد ارزش افزوده‌ای برای صنعت سیمان در پی دارد که منابع ارزشمندی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: رفع قیمت‌گذاری دستوری باعث خارج شدن از نظامی می‌شود که منافع سهام‌دار را در پیشگاه رانت تامین می‌کرد. با ورود سیمان به بورس کالا شفافیت ایجاد شده و می‌تواند مبنای ارزیابی قرار گیرد.

دهقان با اشاره به قرارداد آتی روی صندوق‌های طلا گفت: این اتفاق گامی به سمت جلو است و باعث سرمایه‌گذاری امن و شفاف برای عموم مردم در زمینه طلا می‌شود.

وی افزود: از چهار بازار مالی، بازار طلا در بورس کالا معامله می‌شود و در بازار مسکن نیز اتفاقاتی آغاز شده است اما قصد داریم صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات را راه اندازی کنیم تا پس اندازهای خرد مردم در بازار مسکن تجمیع شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا