کد خبر: 16030185548
عصر انقراض (طنز)

راه برای رسیدن به مالیات بسیار است (طنز)

کشور باید با مالیات اداره شود

راضیه حسینی

داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در توئیتی نوشت: «به اجماع قاطبه اقتصاددانان فارغ از تنوع گرایش‌های فکری آنان، عقلانیت در اداره کشور ایجاب می‌کند، کشور با مالیات اداره شود.»

پیشنهاد می‌کنیم تعارف را کنار بگذارید و خیلی واضح وارد کار شوید. در همه فروشگاه‌ها یک نفر را مسئول گرفتن مالیات کنید. قبل از این‌که فاکتور خرید به دست ما برسد، ایشان نگاه کنند. مالیلت ببندند. دستگاه کارت‌خوان را جلوی روی‌مان بگیرند و مبلغ را اعلام کنند. اگر نداشتیم مشکل خودمان است. می‌توانیم چند قلم کالا را برگردانیم و پولش را صرف دادن مالیات کنیم.

می‌توانید دم در آرایشگاه‌ها مأمورهایی بگذارید. یک عکس قبل از ورود بگیرند و به ازاری هر تغییر، مبلغی به عنوان «مالیات خوشکلی» حساب ‌کنند.

ورودی و خروجی شهرها را هم فراموش نکنید. از یک خودرو می‌توانید دوبار مالیات بگیرد. یکی بابت ورود به شهر و شروع خوش‌گذرانی. یکی هم بابت خروج از شهر و بردن خاطرات خوش سفر.

حتی می‌توانید در روزهایی که هوای تهران آلوده نیست، بابت تنفس هوای پاک، مالیات بگیرید. اگر باران بارید، حتماً دوبرابرش کنید.

اصلاً چه معنی دارد ساکنان شهرهای شمالی رایگان از هوای خوب و درخت و دریا استفاده کنند؟ بابت زندگی در این شهرها از آنها مالیات جدا بگیرید.

حتی می‌توانید شب‌ها عده‌ای را مأمور کنید تا ببینند چه کسانی آسوده خوابیده‌اند. حتماً از آنها بابت این خواب راحت مالیات بگیرید. البته بهتر است قبل از این کار، خانه‌های مسئولان را شناسایی کنید. یک وقت خدای نکرده خواب آسوده آنها را به هم نزنید.

خلاصه این‌که سر بچرخانید می‌بینید همه جا پر از بهانه‌های جذاب برای گرفتن مالیات است. از زمین و آسمان، تا خانه  و فروشگاه.

به حرف قاطبه مردم، فارغ از انواع گرایش‌های فکری، که می‌گویند «بیا این کف دست، اگه مو داشت بکن» هم هیچ تجهی نکنید. داریم خالی می‌بندیم. می‌خواهیم از زیر بار مالیات در بریم.

  فقط به قاطبه اقتصاددانان توجه کنید. آنها همیشه راست می‌گویند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا