کد خبر: 07020180021
انرژیروزنامه

رایزنی دولت با روسیه و آذربایجان برای سوآپ برق

عضو کمیسیون انرژی مجلس از رایزنی دولت با کشورهای همسایه به ویژه روسیه و آذربایجان برای سوآپ برق برای کاهش خاموشی‌ها در فصل تابستان خبر داد.

مالک شریعتی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه هوشمندسازی کنتورهای برق یکی از پیش‌ نیازهای اصلی برای کاهش خاموشی‌ها و توزیع پیک است، عنوان کرد: استفاده از سوآپ برق با کشورهای همسایه همچون روسیه و  ‌آذربایجان نیز می‌تواند به کاهش خاموشی‌ها کمک کند.

او با اشاره به احتمال قطعی برق در فصل تابستان گفت: همچنان ریسک در این زمینه بالا است و احتمال خاموشی‌ها در فصل تابستان وجود دارد البته تا ۲ یا ۳ سال آینده این ریسک خاموشی‌ها همچنان وجود دارد.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه با توجه به اینکه ظرفیت‌ها در سال‌های گذشته افزایش پیدا نکرده احتمال خاموشی‌ها همچون سال‌های گذشته وجود دارد، افزود: وزارت نیرو نیز در روزهای گذشته تلاش کرده است که ظرفیت‌ها را افزایش دهد تا در فصل گرم هموطنانمان دچار مشکل نشوند؛ اگرچه با گزارشاتی که به دست ما رسیده است، هنوز اقدامات وزارت نیرو برای کاهش خاموشی‌ها کافی نبوده است.

شریعتی با تاکید بر اینکه باید در فصل گرم تابستان با اطلاع‌رسانی‌های به موقع بحث کاهش مصرف را دنبال کنیم، ادامه داد: وزارت نیرو نیز باید تلاش کند تا در  زمان پیک توزیع بار را انجام دهد تا مشکلات در این فصل کمتر شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا