کد خبر: 200901112322
جهانروزنامه

کره جنوبی از اتحادیه اروپا می خواهد تا علیه آمریکا متحد شود

ترجمه: سلیم حیدری

وزیر تجارت سئول می گوید اقدامات واشنگتن تأثیر تبعیض آمیزی بر تولیدکنندگان کره جنوبی و اروپایی خواهد داشت.

دوکگون آن، وزیر تجارت کره جنوبی روز جمعه در مصاحبه ای با EURACTIV گفت: سئول و بروکسل باید پاسخ های خود را به بسته یارانه ای که توسط ایالات متحده تصویب شده است، هماهنگ کنند.

قانون کاهش تورم (IRA)، یک طرح ۴۳۰ میلیارد دلاری حفاظت از آب و هوا و سرمایه گذاری اجتماعی است که توسط کنگره ایالات متحده در ماه اوت (مرداد) تصویب شده است. این بسته برای مبارزه با تورم و کاهش قیمت انرژی و همچنین مقابله با تغییرات آب و هوایی طراحی شده است.

همچنین این بسته شامل یارانه های هنگفت برای خودروهای الکتریکی و باتری های تولیدی ایالات متحده می شود، که نگرانی های عمده ای را برانگیخته است.

زیرا تولیدکنندگان اروپایی و کره جنوبی به طور قابل توجهی در معرض ضرر قرار خواهند گرفت.

آن گفت که کره جنوبی و اتحادیه اروپا باید برای ایجاد پاسخی به IRA که در ماه اوت (مرداد) توسط کنگره تصویب شد، با یکدیگر همکاری کنند. اتحادیه اروپا معتقد است که این قانون قوانین رقابت را نقض می کند، زیرا مشوق هایی را برای خریداران خودروهای الکتریکی آمریکایی فراهم می کند.

آهان گفت: «ما فضای زیادی برای اتحادیه اروپا و کره داریم تا با هم همکاری کنند و سیستم [IRA] را با سازمان تجارت جهانی سازگارتر کنند تا مشکلات غیرضروری برای بخش‌های مهم استراتژیک صنعت ما ایجاد نشود».

با این حال، وی ابراز تردید کرد که این قانون در کوتاه مدت قابل تغییر باشد.

آن پیشنهاد کرد اتحادیه اروپا و کره جنوبی می توانند با دولت ایالات متحده “برای به حداقل رساندن تاثیر تبعیض آمیز IRA” همکاری کنند. IRA معافیت های مالیاتی سخاوتمندانه ای را برای شرکت های آمریکایی که در انرژی پاک سرمایه گذاری می کنند و یارانه های قابل توجهی برای خودروهای برقی داخلی، باتری ها و پروژه های انرژی تجدید پذیر ارائه می کند.

وی گفت: در صورتی که مشخص شود آنها نمی توانند کاری انجام دهند یا اگر تمایلی به همکاری با ما برای یافتن راه حل مناسب نشان ندهند، باید جایگزین دیگری پیدا کنیم.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، پیشتر خواستار «اقدام» و افزایش کمک‌های دولتی به شرکت‌های خود در واکنش به اقدامات ایالات متحده شده بود.

برند لانگ، رئیس کمیته تجارت پارلمان اروپا، گفت اتحادیه اروپا باید علیه این قانون به سازمان تجارت جهانی (WTO) شکایت کند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا