کد خبر: 11050194644
اقتصاد

رشد ۳۱ درصدی ترانزیت خارجی در ۴ ماهه امسال نسبت به پارسال

سخنگوی گمرک گفت: کالا‌های عبوری خارجی از مسیر کشورمان طی چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه ۳۱ درصد افزایش داشته است.

آقای سید روح اله لطیفی گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر شاهد تداوم رشد تراتزیت خارجی از مسیر ایران بودیم گمرک منطقه ویژه شهید رجایی در استان هرمزگان، با رشد ۴۴.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در جایگاه نخست قرار گرفته ،گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه با  رشد ۱۴۱ درصدی و گمرک باشماق در استان کردستان با کاهش ۳۰ درصدی نسبت به ۴ ماه نخست  پارسال در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

به گفته سخنگوی گمرک، گمرک بازرگان در استان آذربایجان غربی با رشد ۹ درصدی، گمرک سرخس در استان خراسان با کاهش ۴۰ درصدی، گمرک بیله سوار در استان اردبیل با رشد ۸۸ درصدی، گمرک جلفا در استان آذربایجان شرقی با  رشد ۶۱ درصدی در رتبه‌های چهارم تا هفتم پذیرش کالا‌های عبوری خارجی از مسیر ایران در چهار ماه نخست امسال قرار دارند.

آقای سید روح اله لطیفی گفت:گمرک لطف آباد در استان خراسان رضوی با رشد ۱۱۵ درصدی، گمرک بندر لنگه با رشد ۱۲۴ درصدی و گمرک میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان با رشد ۱۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه، در جایگاه هشتم تا دهم ورود کالا‌های خارجی عبوری از ایران قرار دارند. همانطور که در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۶۸ درصدی تراتزیت خارجی در کشورمان بودیم و این مسیر رشد، در چهار ماهه امسال نیز با افزایش ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است.

 بالاترین میزان جابجایی کالای ترانزیتی کشورمان مربوط به سال ۹۳ بوده که ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هرار تن کالای خارجی از مسیر ایران عبور کرده و سیاست اعلامی و برنامه ریزی دولت سیزدهم نیز رسیدن به تراتزیت ۲۰ میلیون تنی در  امسال است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا