کد خبر: 25030032528
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبازرگانی

رفع تعهدات ارزی فروش ریالی به عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین لغایت ۱۶ مرداد ۹۷

دبیر کمیته اقدام ارزی گفت: به دنبال ثبت پروانه‌های صادراتی فروش ریالی به عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین لغایت ۱۶ مرداد ۹۷ در سامانه تجارت و بررسی انجام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اولین فهرست از پروانه‌های صادراتی به عراق و افغانستان پس از تایید بانک مرکزی، شامل حدود ۸۰۰۰ کوتاژ صادراتی، مشمول رفع تعهدات ارزی شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری همکاری و دقت نظر همکاران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و اداره صادرات بانک مرکزی را ارزشمند دانست و ضمن تقدیر از کارشناسان این دو مجموعه اظهار داشت: صادرکنندگان به عراق و افغانستان که در بازه زمانی مورد تایید فروش ریالی داشته و کوتاژهای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه و اطلاع از وضعیت ایفای تعهدات ارزی خود به صورت تفکیکی، کوتاژهای تایید شده خود را مشاهده کنند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای کوتاژهای صادراتی ثبت شده تلاش می‌شود در اسرع وقت نسبت به راستی آزمایی پروانه‌های صادراتی مذکور و رفع تعهد ارزی اقدام شود.

دبیر کمیته اقدام ارزی در پایان تاکید کرد: آخرین مهلت ثبت کوتاژهای صادراتی به عراق و افغانستان در دوره زمانی ۲۲ فروردین تا ۱۶ مرداد ۹۷، سی و یکم خردادماه ۱۴۰۰ بوده و این مهلت تمدید نخواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا