کد خبر: 18020025291
جهانروزنامهعدالت و رفاه اجتماعیعصر انقراض (طنز)

رقابت چین با سنجاب عصر یخبندان (طنز)

راضیه حسینی

«انتظار می‌رود قطعات یک موشک چینی هنگام بازگشت کنترل‌نشده به جو در آخر هفته به زمین برخورد کند. بخش اصلی سفینه فایوبی-لانگ مارچ برای راه‌اندازی اولین ایستگاه فضایی جدید چین در ماه گذشته به کار رفت. این سفینه با ۱۸ تن وزن یکی از بزرگترین سفینه‌هایی است که طی چندین دهه گذشته بدون اینکه هدایت و کنترل شود به جو زمین وارد می‌شود.»

اگر انیمیشن «عصر یخبندان» را دیده باشید حتماً سنجاب اول فیلم و بلوطش را به خاطر دارید. فقط به‌ خاطر یک بلوط زد کل دایناسورها را ترکاند و عصر یخبندان  را به وجود آورد. آن‌قدر زور زد بلوط را در یخ فرو کند تا بالاخره یخ‌ها شکست و همان ترک ، کل دنیا را دگرگون کرد.

قسمت اول تاریخ کره زمین را یک سنجاب نابود کرد و حالا مانده قسمت دوم، یعنی بعد از انقراض دایناسورها که گویا این مأموریت به کشور چین واگذار شده است. این کشور هم با عزمی حسابی جزم افتاده به تکاپو که هرطور شده منقرض‌مان کند. با انتشار کووید نوزده خیلی خوب پیش رفت و تقریباً داشت موفق می‌شد، ولی زور ویروس بیشتر ازاین نبود و حالا تتمه مردم را می‌خواهد با تکه‌پاره‌های یک موشک نابود کند. البته احتمالاً موشک هم قدرت تخریب صد درصدی ندارد و باید به گزینه‌های بعدی فکر کند. الان بحث، حیثیتی شده. یک سنجاب توانست کل دایناسورها را یک‌جا منقرض کند، ولی چین با این عظمت هنوز نتوانسته است نسل بشر را از بین ببرد. البته راه زیادی نمانده است، چندتای دیگر موشک و دو سه تا ویروس دیگر بیندازد به جان جهان کارمان تمام می‌شود. شاید هم راه‌حل دیگری در نظر دارد. مثلاً درست کردن سوپ با یک آدم ‌فضایی. احتمالاً این ویروس قدرت سرایتی مافوق صوت خواهد داشت، از در و دیوار هم رد می‌شود، ماسک برایش سوسول‌بازی است و به محض ورود هم با سرعت کارش را انجام می‌دهد و تمام.

باید منتظر بنشینیم و ببینیم بالاخره چین موفق می‌شود بلوط‌ش را در زمین فرو کند و عصر انقراض تازه‌ای راه بیندازد یا نه.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا