کد خبر: 060901110451
توسعه و اقتصاد ملیروزنامه

رهبری: مشکل ما با آمریکا با باج دادن دائم حل می‌شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه عده‌ای ادعای فهم سیاسی می‌کنند، اما تحلیل‌هایشان انسان را متأسف می کند که می‌گویند برای پایان یافتن اغتشاشات باید مشکلات را با آمریکا حل کنید! گفتند که مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند بلکه باج دادن دائم حل می‌کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای که در دیدار با بسیجیان بودند، در ادامه گفتند: کدام ایرانی با غیرتی حاضر است چنین باجی بدهد؟ کسی که ایرانی باشد و غیرت داشته باشد حاضر نیست، این باج ها را نمی دهد، چرا نمی فهمند، آمریکا می خواهد، ملت ایران از همه خطوط قرمز عبور کند.

ایشان با بررسی چرایی رویکرد ویژه استعمار به منطقه غرب آسیا افزودند: استعمار غرب که در ابتدا اروپا مظهر آن بود و سپس امریکا، توجه خاص و ویژه‌ای به منطقه ما داشته و دارد زیرا منطقه غرب آسیا مرکز عمده نفت و انرژی و منابع طبیعی و چهار راه ارتباطی شرق و غرب است و بر همین اساس رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در این منطقه پایه‌گذاری شد تا غرب در منطقه غرب آسیا برای غارت منابع و ایجاد جنگ و تفرقه‌انگیزی، پایگاه داشته باشد.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه مهم‌ترین و حساس‌ترین نقطه در منطقه راهبردی غرب آسیا، ایران است، ‌خاطرنشان کردند: بر همین اساس، در ابتدا انگلیسی‌ها و سپس امریکایی‌ها سرمایه‌گذاری ویژه ای بخصوص برای مزدور پروری در ایران کردند، تا سلطه کامل داشته باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح سلطه و فشار امریکایی‌ها بر ایران و حاکمان قبل از انقلاب گفتند: این فشار به گونه‌ای بود که در خاطرات رجال سیاسی دوران پهلوی ذکر شده، حتی محمدرضا پهلوی از باج خواهی‌های فزاینده امریکا گله‌مند بود اما جرأت به زبان آوردن نداشت.

رهبر انقلاب با بیان چند توصیه به بسیجیان تاکید کردند:‌ بسیجی بمانید و قدر خودتان را بدانید؛ دشمن‌تان را بشناسید و نقاط ضعف و نقشه‌های دشمن را بشناسید، زیرا دشمن تلاش می‌کند خود را قوی نشان دهد.

 فرمانده معظم کل قوا افزودند: رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید، مراقب باشید که جلو می روید یا عقب می روید. سعی کنید جلو بروید.

ایشان با بیان اینکه امروز مهم‌ترین شیوه دشمن جعل و دروغ پردازی است، خاطرنشان کردند: خبر و تحلیل دروغ می دهند، کشته سازی می کنند، دشمن امروز بر پایه دورغ پردازی کار می کند؛ وظیفه شما جهاد تبیین است.

رهبر انقلاب افزودند: دشمن دنبال این است که بر مغزها تسلط پیدا کند، اگر مغز یک ملت تصرف شود آن ملت سرزمین خود را دو دستی به دشمن تحویل می‌دهد.

آیت الله خامنه ای تاکید کردند: آمادگی عملی خود را حفظ کنید، نباید غافلگیر شد، یکی از کارهای دشمن این است که کاری را در نقطه ای با سر و صدا شروع می‌کند و در نقطه دیگر کار اصلی را انجام می‌دهد، مسئولان کشور به همه اطراف توجه کنند، برای ما منطقه غرب آسیا و شرق مهم است.

رهبر انقلاب به بسیج توصیه کردند: مراقب نفوذ دشمن در مجموعه بسیج باشید، فرد فاسد می تواند در کسوت روحانی و یا بسیجی در بیاید.

ایشان افزودند: بسیج نباید فراموش کند که درگیری اصلی با استکبار جهانی است، این چهار نفر یا غافل و یا جاهل و یا مزدور هستند.

صبح دیروز جمعی از بسیجیان کشور با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بسیج، در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا