کد خبر: 09129917189
دولت

روحانی: مراعات پروتکل‌ها در عید ۱۴۰۰ باید بیشتر از سال گذشته باشد

روحانی، رئیس‌جمهور با بیان اینکه عید امسال مشابه عید پارسال است و شاید مراعات‌های بیشتری هم باید بکنیم، گفت: واکسیناسیون در هفته‌های پیش رو بهتر می‌شود.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(شنبه) در جلسه ستاد ملی کرونا ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) اظهار داشت: ان شاءالله همه ما بتوانیم از راه خاندان رسالت پیروی کنیم. امروز روز وفات ایشان است و روز ولادت ایشان روز پرستار است. پرستاران ما در سراسر کشور یکی از افتخاراتشان این است که مسیر و راه زینب کبری(س) را انتخاب کنند.

روحانی عنوان کرد: در بیش از یک سال که بر پرستاران، پزشکان و کادر درمان ما گذشت، روزهای بسیار سختی بود، بار سنگینی بر دوش آنها بود و البته کار بسیار مهمی هم انجام دادند. ملت بزرگ ما همواره از خادمان خود تقدیر و تشکر کرده و از خدمتگزاران صحنه مدافعان سلامت نیز همواره تشکر می‌کنند.

رئیس‌جمهور افزود: این روزها برای همه ما، روزهای حساس‌تری نسبت به دو، سه ماه پیش است زیرا مردم هم در جنب و جوش اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی هستند، یعنی نظافت و تمیز کردن بیشتر مربوط به این ایام است و هم جنب و جوش خرید و تردد وجود دارد. روزهایی است که تماس‌ها بیشتر است و ممکن است فاصله‌های اجتماعی کمتر مراعات شود و آثار آن بد ظاهر شود. یعنی اگر امروز مراعات دقیق انجام نگیرد یکی، دو هفته بعد آثار آن را شاهد هستیم.

روحانی تصریح کرد: همه دوست داریم شب عید، شب‌های آرامی برای مردم بسیار عزیز ما باشد و برای کسی مصیبتی پیش نیاید و همه خانواده‌ها بتوانند این ایام را در چارچوب همه رسومات و سنت‌هایی که بوده، البته نه به شکل سابق، برگزار کنند. عید ما، رفت و آمد مردم و سفر حتی اگر دچار موج چهارم نباشیم و شرایط عادی باشد، باز هم همه باید مراعات کنند. شاید از یک نظرهایی عید امسال مشابه عید پارسال است و باید بیشتر مراقبت کنیم.

وی با اشاره به دوران مواجهه با ویروس کرونا در سال گذشته بیان کرد: پارسال می‌گفتیم از دست ویروس ووهان چه کنیم، امروز از مار به افعی پناه بردیم و می‌گوییم به پناه ویروس ووهان برویم تا ویروس انگلیسی نیاید. امسال شرایط سخت‌تر شده است. مردم در طول این دوازده، سیزده ماه همیشه لطف کرده و همکاری کردند و ان شاءالله این ایام بیشتر مراقبت کنند. مراودات مقداری کمتر شود و با مراعات بیشتر رفتار کنیم. در ایام نوروز حتی اگر شرایط بهتری داشتیم لازم است پروتکل‌ها را مراعات کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا