کد خبر: 15090059547
اخبار شرکت ها

روزهای پرافتخار «فولاد خرمدشت تاکستان» ادامه دارد؛ شرکت فولاد خرمدشت تاکستان واحد صنعتی نمونه

مدیرعامل فولاد خرمدشت تاکستان: بی قانونی و تعرفه بالای برق مشکل اصلی تولیدکنندگان فولاد است

لوح زرین همایش تجلیل از مدافعان جبهه اقتصادی شهرستان تاکستان در دستان مجید سعیدیان چهره ماندگار صنعت استان قرار گرفت و بر افتخارات این مدیر موفق افزوده شد.

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان بزرگترین تولیدکننده انواع میلگرد در اولین همایش تجلیل از مدافعان جبهه اقتصادی شهرستان تاکستان به پاس تلاش در عرصه تولید ملی به‌عنوان واحد صنعتی برتر و نمونه برگزیده شد و با اعطای لوح زرین مورد تقدیر قرار گرفت.

این مراسم باشکوه که با حضور سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور، آیت‌الله اسلامی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان، قاسمی، دادستان استان، رجبی، دادستان تاکستان، قبادی، معاون اقتصادی استانداری، خانپور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، طاهری فرماندار تاکستان و جمعی از فعالان اقتصادی در سالن امام علی (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکستان برگزار شد؛ لوح و تندیس واحد صنعتی نمونه به مجید سعیدیان، مدیرعامل موفق شرکت فولاد خرمدشت تاکستان، اهدا شد.

این چهره شاخص صنعت ایران که با عزم و اراده خود موجبات موفقیت و اشتغال‌زایی  جوانان زیادی را در منطقه فراهم کرده است، پس از دریافت تندیس زرین و تجلیل از سوی مقامات در گفت‌وگو با خبرنگار فروردین امروز گریزی به تاریخچه فعالیت این شرکت زد و گفت: این شرکت در سال۱۳۹۱ در زمینی به مساحت ۳۰هزارمترمربع در شهرک صنعتی خرمدشت تاسیس شد و ‌اکنون اقدام به تولید فولاد باکیفیت می‌کند.

او ادامه داد: کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان با تولید شمش‌های فولادی ۵SP با استانداردهای روز اروپا و آمریکا جزو شرکت‌های فولادی معتبر کشور است و با خط تولید پیشرفته خود توانایی تولید سایزهای ۸ الی۳۲میلگرد آجدار با استانداردهایA2 و A3 را دارد.

سعیدیان درباره میزان اشتغال‌زایی این شرکت اظهار کرد: فولاد خرمدشت تاکستان توانسته است، برای ۱۶۰نفر زمینه اشتغال را فراهم کند و با شعار بیکاری‌زدایی در این منطقه به هدف والای خود دست یافته است.

مدیرعامل فولاد خرمدشت تاکستان با بیان اینکه چندین ماه است که منطقه تاکستان به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی معرفی شده است، گفت: از دادستان محترم شهرستان تاکستان انتظار داریم اقدام عملی و جدی در راستای توسعه این منطقه انجام دهند و مطمئنا با توجه به ظرفیت‌هایی بالایی که در این منطقه وجود دارد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه مشکلات تولیدکنندگان با شعار و بخشنامه حل نمی‌شود، تصریح کرد: از مسئولان انتظار داریم، صدای تولیدکننده را بشنوند و با بهره‌گیری از ایده‌هایی که خود کارآفرینان ارائه می‌کنند برای حل مشکلات تدبیر کنند. ما به مسئولانی نیاز داریم که هم باسواد و هم عملیاتی باشند در غیر این صورت مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود.

سعیدیان بی قانونی و تعرفه بالای برق را مهم‌ترین مشکل این واحد تولیدی عنوان کرد و افزود: شرکت برق تعرفه‌ای را برای صنایع فلزی مشخص و ما را ملزم به پرداخت آن کرده است که متاسفانه این تعرفه برای تولیدکنندگان مواد اولیه صنایع فلزی و تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی یکسان است و مشخص نیست براساس چه مصوبه‌ای محاسبه شده که در سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها از دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستاریم با اصلاح قوانین زمینه را برای ادامه روند فعالیت‌های شرکت‌های فولادی فراهم کنند.

بازرس انجمن نوردکاران فولاد کشور توضیح داد: با وجود اینکه مواداولیه در کشور به وفور وجود دارد؛ اما تولیدکنندگان فولاد به سختی این مواد را تهیه می‌کنند و این مسئله تولید و صادرات را تحت تاثیر قرار داده است و درخواست داریم که در زمینه تامین مواداولیه مدیریت شود چون باعث وقفه در تولید و سرمایه بخش خصوصی می‌شود.

مدیرعامل فولاد خرمدشت تاکستان در خصوص چشم‌انداز این شرکت گفت: هدف ما رونق تولید و ارزآوری برای کشور است؛ ولی با توجه به اوضاع موجود وضع قابل پیش‌بینی نیست. اگر دولت بتواند راهکاری برای این مشکلات بیاندیشد، قطعا چشم‌انداز خوبی برای صنعت فولاد ترسیم خواهیم کرد در غیر این صورت؛ شرایط موجود منجربه به تعطیلی واحدهای فولادی و بیکاری هزاران نفر می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا