کد خبر: 26119915644
بورسروزنامه

روند بورس صعودی می‌ماند؟

مسعود وطنخواه

شاخص کل بورس روز گذشته با افزایش ۴۷هزار و ۷۸۶واحدی در سطح یک‌میلیون و ۲۶۲هزار و ۲۰۲واحدی ایستاد.

بازار سرمایه سرانجام و پس از اقدامات زنجیره‌ای از سوی سازمان بورس دیروز وارد فاز صعودی شد. البته هنوز برای اظهارنظر درباره صعودی ماندن قیمت‌ها در بورس زود است.

چراکه از یک سو، هنوز اعتماد از دست‌رفته برای بازگشتن نیاز به گذشت زمان دارد و از سوی دیگر، روندهای موقتی دو یا سه روزه صعودی که به طور معکوس در سیر نزولی شکل‌گرفته از مرداد تکرار شده است نوعی ترس از بازار سرمایه درباره تداوم رشد نهادینه کرده است. هراسی که سبب شده است فعالان بازار سرمایه قبل از اینکه به فکر سودآوری باشند به فکر حفظ اصل سرمایه خود باشند.

دادوستد‌های حقوقی‌ها و حقیقی‌ها روز گذشته به گونه‌ای بود که نشان‌دهنده نبود اطمینان به ادامه روند نزد گروهی و در مقابل اشتیاق گروهی دیگر برای خرید سهام است.

روز گذشته هر چه به پایان زمان معاملات نزدیکتر می‌شدیم گروهی از نمادها با فشار تقاضای بیشتر مواجه می‌شدند و این امر زمانی بیشتر شد که نمادهای دیگر بازار سرمایه نظیر ایران‌خودرو، سایپا و پالایشی پس از گذشت نیم ساعت از زمان شروع معاملات صف خرید را تجربه کردند و گروهی از معامله‌گران برای جانماندن از روند صعودی، اقدام به خرید شرکت‌های دیگر کردند.

پالایشی یکم دیروز از زیان خارج شد

پس از مدت‌ها از زمان پذیره‌نویسی پالایشی یکم، دیروز برای دومین بار توانست از محدوده زیان برای خریدارنی که در قیمت ۱۰هزار تومان اقدام به پذیره‌نوسی کرده بودند، خارج شود.

صندوق پالایشی یکم از چهار نماد شبندر، شبریز، شتران و شپنا تشکیل شده است و هر چهار نماد روز گذشته دارای صف خرید بودند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا