کد خبر: 070803177844
اخبار شرکت هاانرژیصنعت و معدنمعاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد؛

رکوردزنی مصرف گاز خانگی در هفته نخست آبان

مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری، صنایع غیرعمده در روزهای نخست آبان‌ماه سال ۱۴۰۳، با مصرف ۴۰۵ میلیون مترمکعب در روز، رکورد جدیدی را در تاریخ صنعت گاز رقم زد.

عصراقتصاد: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صبح یکشنبه ۶ آبان‌ماه در نخستین جلسه هماهنگی زمستانی با پالایشگاه‌های گاز کشور که با حضور مدیران ستادی و مدیران عامل شرکت‌های تابعه به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهدای گاز برگزار شد، با اعلام این خبر، اظهار کرد: مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده با توجه به تغییرات آب و هوایی و ورود توده هوای سرد اسکاندیناوی که تاکنون سابقه نداشته، امروز به بالاترین میزان خود نسبت به مدت مشابه سال قبل، یعنی ۴۰۵ میلیون مترمکعب در روز رسید.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، هیچ سالی در هفته نخست آبان‌ماه، این میزان مصرف را تجربه نکردیم؛ ضمن آن‌که به‌رغم پیش‌بینی هواشناسی درخصوص برودت هوا، باز هم با اختلاف ۲ تا ۳ درجه سردتر، پیش‌بینی مصارف گاز به‌ویژه در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بسیار متفاوت شده است.

توکلی با تأکید بر حفظ پایدار جریان گاز در تمامی بخش‌ها، به‌ویژه بخش خانگی، گفت: از ابتدای آبان‌ماه و با ورود جبهه هوای سرد به کشور، در ۱۱ استان‌ شمالی شاهد کاهش متوسط ۱۲ درجه‌ای دما هستیم و این اتفاق بی‌سابقه در این زمان از سال، منجر به افزایش مصرف گاز شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز خطاب به مدیران عامل پالایشگاه‌ها تصریح کرد: به‌رغم آرایش زمستانی شرکت ملی گاز ایران و هماهنگی با بالادست در این زمینه، افزایش مصرف و سرمای هوا نشان می‌دهد که تنها راهکار باقیمانده، علاوه بر لزوم آمادگی، افزایش قابلیت اطمینان تولید است.

وی با بیان این‌که منابع تولید گاز در جنوب و انتهای این شبکه در شمال کشور است که همین مساله در چنین برودتی، ما را با مشکل مواجه می‌سازد، گفت: باید با تمام توان تلاش کرده و به هر میزان که می‌توانید میزان فرآورش پالایشگاه را افزایش دهید؛ این مهم درخصوص پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد با همکاری شرکت ملی نفت ایران به وقوع پیوسته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، با تأکید مجدد بر پایداری شبکه گاز در تمامی بخش‌ها و به هر طریق، یادآور شد: تنها راه موفقیت و سربلندی ما برای عبوری آرام از زمستان پیش رو، همکاری و همدلی همه دوستان و همکاران و لزوم هماهنگی کامل با مدیریت دیسپچینگ ملی گاز است تا بتوانیم شرایط را مدیریت و کنترل کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا