کد خبر: 02030028388
بازارها و خدمات مالیبورس

ریزش بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد به یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۹۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۷۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۰۳ واحد رسید.

به گزارش ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۲۹۸ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد به رقم ۲۸۷ هزار و ۴۳۶ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۹۵۳ واحدی معادل ۱.۰۱ درصد، عدد ۳۸۸  هزار و ۲۰۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۵۵۶ واحدی به رقم ۲۵۱ هزار و ۷۶ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۹۴۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۶۷۰   واحد کاهش به رقم ۸۰۶ هزار و ۵۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۸۷۹۳ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۲۵۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، وپاسار، شستا، شپنا، شبندر و شتران با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شاراک، سفارس و وپارس ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳۰ میلیارد و ۹۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۷۴ هزار و ۴۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۹۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد نمرینو(ایران‌ مرینوس‌) با ۴.۳۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سیدکو، ولساپا، سشرق، سفارس و شاراک بود.

همچنین نماد معاملاتی ولملت(واسپاری ملت) با ۳۴.۷۶  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سهگمت، کمنگنز، وتجارت، مداران، وپست و غگرجی قرار گرفتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا