کد خبر: 21120074023
بورس

رییس سازمان بورس: ۴٣ میلیون مشمول سهام عدالت امشب سود اعلامی را دریافت می‌کنند

رییس سازمان بورس از پرداخت سود سهام عدالت خبر داد و گفت: ۴٣ میلیون مشمول سهام عدالت امشب سود اعلام شده را دریافت می‌کنند.

 به گزارش ایلنا، مجید عشقی با بیان اینکه ۴٣ میلیون دارندگان سهام عدالت سجامی شده‌اند یا اینکه شماره حسابی درستی ثبت کرده‌اند، ادامه داد: تمام این افراد تا امشب سود سهام عدالت را دریافت می‌کنند.

وی افزود: مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۴۹۲ هزار تومان است حدود ۵۳۲ هزار تومان دریافت می‌کنند و مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، حدود ۵۷۵ هزار تومان و مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها یک میلیون تومان است هم حدود یک میلیون تومان سود دریافت خواهند کرد.

عشقی گفت: آن مشمولانی که بخشی از سهام خود را فروختند به اندازه همان سهامی که دارند، سود دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره باز شدن دامنه نوسان در سال ١۴٠١ اظهار داشت: درباره دامنه نامتقارن هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم و در یک تاریخی به طور تدریجی باید باز کردن دامنه نوسان را شروع کنیم‌.

رییس سازمان بورس افزود: از ابتدای سال ١۴٠١ درباره دامنه تصمیم می‌گیریم و معتقدم یک درصد بازگشایی دامنه نوسان ریسکی نخواهد داشت.

وی درباره سهامداران دچار زیان و ضرر شده‌اند، گفت: هیچ کسی نمی‌تواند به صورت دقیق بگوید که این افراد چه زمانی می‌توانند از ضرر خارج شوند و چنین ادعایی داشته باشد که این افراد چه زمانی به سود می‌رسند چراکه افراد پرتفوی متفاوتی از هم دارند یا اینکه برخی از آنها تک سهام خریدند که با همان سهام ٩٠ درصد زیان کرده‌اند یا افرادی با سهام یا پرتفوی دیگری بیش از ۵٠ درصد زیان دیده‌اند.

عشقی با بیان اینکه در همین شرایط عده‌ای سود کردند اما این افراد هم نسبت به میزان سود خود منتقد هستند که حق هم دارند.

رییس سازمان بورس با اشاره به مالیات بر شرکت‌ها که در لایحه بودجه آمده است، گفت:  براساس آنچه در لایحه بودجه آمده سال آینده نرخ مالیات بر شرکت‌ها از  ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش می‌یابد و همچنین در لایحه بودجه مهمترین بحث، اصلاح نرخ قیمت‌گذاری گاز و منطقی شدن آن بود که مورد توجه قرار گرفت.

اصلاح قیمت گاز و منطقی شدن آن را در لایحه ۱۴۰۱ دیده‌ایم که اگر با آن موافق شود نفع بازار سرمایه خواهد شد.

وی‌ درباره پرداخت شرکت‌هایی که به هر بهانه‌ای تا به الان سود تعیین شده را به مردم پرداخت نکرده‌اند، گفت: از سال آینده تمام شرکت‌ها ملزم هستند که سود را از طریق سجام برای مردم واریز کنند اما این بستگی به این دارند که مردم هم سجام داشته باشند.

عشقی درباره خروج پول از بازار سرمایه اظهار داشت: تا به امروز خروج پول توسط حقیقی‌ها انجام شده آن هم به دلیل شرایط بازار بوده که البته اخیرا وضعیت بازار بهتر شده است و شرایط بازار به تصویب بودجه ١۴٠١ بستگی دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا