کد خبر: 1501993594
حقوقی و قضایی

رییس شورای حل اختلاف کشور: فراهم شدن مقدمات داوری و میانجیگری در شوراهای حل اختلاف ۱۵ استان

عصر اقتصاد:‌ رئیس مرکز امور شورا‌های حل اختلاف کشور با بیان اینکه میانجی‌گری یکی از کارهایی است که اخیرا به شورا‌های حل اختلاف واگذار شده است، اعلام کرد که مقدمات اجرای این کار در ۱۵ استان فراهم شده است.

حجت‌الاسلام حکمت علی مظفری در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اظهار کرد: در دیگر استان‌ها نیز زمینه برای انجام اقدامات اولیه و ثبت نام و کارگزینش میانجیگران از میان متقاضیان فراهم و در اوایل امسال اعلام خواهد شد.

وی افزود: دراین خصوص مهمترین موضوع باقی مانده بحث تعرفه و دستمزد است که اقدماتی بعمل نیامده بود و مرکز پس از تحویلپروانه‌های میانجیگری با انجام کار کارشناسی نسبت به پیش‌نویس تعرفه اقدام کرده است.

مطالب پیشنهادی

رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور در خصوص داوری نیز بیان کرد: به لحاظ اینکه از مراجع متعددی در خصوص ترویج داوری و توسعه آن مداخلات انجام شده، نیازمند یک ساماندهی جدی براساس شاخص‌های از پیش تعریف شده است.

وی گفت: مرکز تمام تلاش خود را با استفاده از ظرفیت علمی و عملی صاحب‌نظران به‌کار گرفته تا نسبت به ساماندهی آن اقدام و با استفاده از ظرفیت میانجیگری و داوری در کنار شورای حل اختلاف شاهد توسعه حل اختلاف و کاهش ورودی پرونده ها به سیستمقضایی باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا