کد خبر: 300302130515
اخبار شرکت هااقتصادبانک و بیمهروزنامه

رییس کل بیمه مرکزی: افزایش قیمت خودروهای داخلی، اصلاح قانون بیمه خودروهای متعارف به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است

 سکینه مهرائی

مجید بهزادپور روزگذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی دررابطه با بیمه خودروهای متعارف گفت: با توجه به نوسان قیمت خودرو و افزایش قیمت خودروهای داخلی، اصلاح قانون بیمه خودروهای متعارف به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم این پیشنهاد در دستور کار مجلس قرار گیرد و اصلاح شود رییس کل بیمه مرکزی در رابطه با افراد تحت پوشش بیمه درمان گفت: افراد تحت پوشش بیمه درمان سال گذشته به ۳۰ میلیون نفر رسید و ۱۷ درصد رشد داشت صنعت بیمه سال گذشته در مجموع موفق بود و عملکرد این صنعت در اغلب شاخص‌ها ارتقا یافت.

وی بیان کرد: بررسی عملکرد صنعت بیمه در بحث ضریب نفوذ نشان می‌دهد آنطور که باید نرخ ها متناسب با فضای اقتصادی رشد نداشت به گونه‌ای که بیمه شخص ثالث متناسب با پرداخت خسارت‌ها افزایش نداشت.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: از جهت گستردگی صنعت بیمه تعداد شرکت های بیمه ای در سال گذشته ۱۱.۸ درصد رشد داشت و شاغلان مستقیم در این صنعت ۱۲۷ هزار نفر رسید که رشد پنج درصدی است.

وی ادامه داد: افزایشی سهم بیمه اشخاص ۶.۶ درصد، افراد تحت پوشش بیمه درمان ۲۰ میلیون نفر بود و ۱۷ درصد رشد داشت. در موضوع بیمه زندگی افراد تحت پوشش این بیمه به ۳۰ میلیون نفر رسید که رشد ۷ درصدی داشت و در حوزه بیمه حوادث نیز ۵ درصد رشد را شاهد بودیم.

بهزادپور اظهارداشت: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، سال گذشته فعالیت جدی خود را شروع کرد و هم اکنون به آمار ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد ساختمانی رسید و برآورد ما این بود که به حدود ۳۰ میلیون واحد برسد. وی در ادامه ارایه گزارش عملکرد صنعت بیمه گفت: در بحث کاهش مراجعات حضوری در این صنعت ۱۹ درصد رشد داشت و سرانه تعداد بیمه نامه در سال گذشته به ۷۴.۱ میلیون فقره بیمه نامه رسید.

بهزادپور با بیان اینکه صنعت بیمه صنعتی بین المللی است ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در صنعت بیمه ایجاد ارتباط بین المللی است و در ارتباط با این موضوع در پی برقراری ارتباط با کشورهای همسایه تفاهم نامه‌هایی طی سال گذشته و امسال منعقد شد.

بهزاد پور درباره اتصال بیمه‌های تکمیلی به نسخه الکترونیکی توضیح داد: این تکلیف قانونی است و وزارت بهداشت و مراجع دیگر برنامه زمان‌بندی شده دارند و وظایف تعیین شده است و کارگروهی در این زمینه وارد عمل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه الکترونیکی شدن بیمه تکمیلی شروع جریان داده مهم است و هدف اولیه‌ای است و داده‌ها باید به صورت سیار ادامه یابد و مقرر شده تا پایان مردادماه دستگاه‌ها داده‌های خود را بارگذاری کنند و امیدوارم الکترونیکی شدن بیمه‌های تکمیلی در زمان مقرر به سرانجام برسد.

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص تاخیر در اجرای طرح کروکی الکترونیک تصادفات گفت: بیمه مرکزی تمام اقدامات لازم برای انجام این طرح را انجام داده است و تجهیزات لازم خریداری شده و نرم افزار نیز آماده است.

وی افزود: موضوع مهم در این طرح تعیین تکلیف تعرفه است که معتقدیم این تعرفه از شرکت‌های بیمه اخذ شود و در این راستا جلسه‌ای با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان خواهیم داشت و نتیجه اعلام می‌شود.

بهزادپور ضمن عذرخواهی از اجرایی نشدن طرح کروکی آنلاین تصادفات تاکید کرد: این طرح به زودی اجرا می‌شود و شاهد تحول جدی در موضوع تصادفات جاده‌ای خواهیم بود. رییس کل بیمه مرکزی درباره بدهی شرکت‌های خودروساز گفت: رقم‌های اعلام شده در مورد بدهی شرکت‌های خودروساز همان مبلغی است که اعلام شده و در حال پیگیری هستیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا