کد خبر: 29040192160
روزنامهشرکت هافناوری اطلاعات و ارتباطات

سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ بهار همراه اول سبزتر از همیشه

شرکت ارتباطات سیار ایران که با نام همراه اول شناخته می‌شود، گزارش عملکرد فصل بهار خود را سبزتر از همیشه منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ این شرکت موفق به شناسایی ۸۷ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال درآمد عملیاتی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجه ۳۴ درصدی را حکایت می‌کند.

روند درآمدزایی شرکت در هر ماه بیش از ماه قبل بوده و در حالی که در فروردین ۲۵ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال درآمد کسب کرده بود، این رقم در اردیبهشت به ۲۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسید و در خرداد با جهشی قابل قبول به ۳۲ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال افزایش یافت.

نکته جالب توجه این است که درآمد محقق شده همراه اول در بهار ۱۴۰۱ معادل ۳۰ درصد از کل سود دوره ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ است. بنابراین، اگر همراه اول با همین فرمان پیش رود، در پایان سال باید منتظر نمایش ارقام جدید در صورت‌های مالی این شرکت باشیم. شایان ذکر است که در سال مالی ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۹۸ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی محقق شده بود. این در شرایطی است که دولت در سالیان اخیر چندان با شرکت همراه اول همراهی نکرده و نرخ ارائه خدمات شرکت تغییر چندانی نداشته است؛ بنابراین در صورتی که این اتفاق رخ دهد، قطعا جهش درآمدی قابل توجهی رخ خواهد داد.

مهم‌ترین محل‌های درآمدی همراه اول، درآمد کارکرد مشترکان خطوط دائمی و اعتباری است که بر اساس بودجه ارائه شده از سوی شرکت، در ۳ ماهه نخست توانسته ۲۵ درصد درآمد پیش بینی شده را پوشش دهد و در صورتی که روی همین ریل حرکت کند، تحقق درآمد ۳۶۰ هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده، کاملا در دسترس است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا