کد خبر: 06020179886
اقتصاد

سامانه‌‌ مشترک از خروج آرد در شبکه توزیع جلوگیری می‌کند

مدیرکل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دسترسی سامانه‌ی “یکپارچه مدیریت آرد” به‌زودی به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای نظارت بر تولید و توزیع آرد فراهم خواهد شد.

 به گزارش روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، محمدحسن جلالی با اشاره به اینکه دو سامانه در این شرکت بر فرآیند کالاهای اساسی در کشور نظارت می‌کنند، افزود: سامانه‌ی “یکپارچه مدیریت آرد”،  خرید آرد توسط نانوایان، فروش آن توسط کارخانجات و حمل و نقل آرد را در کشور، ثبت و رصد می‌کند.

وی با اشاره به این‌که برای اجرای کامل این سامانه و اتصال آن به سامانه‌ی نظارتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل‌هایی مورد نیاز است که در دست تهیّه و تدوین می‌باشند، اظهار کرد: با دریافت نظرات ستاد مذکور و با نهایی شدن آیین‌نامه، این سامانه قادر خواهد بود تا تمامی فرآیندهای آرد کشور را به‌منظور برخورد با تخلفات احتمالی کنترل کند.

مدیرکل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از وجود سامانه‌ی کنترل دیگری در این شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: سامانه‌ی سیفا نیز فرآیند خرید و فروش گندم و سایر کالاهای اساسی در مراحل خرید، ذخیره‌سازی، انبارداری و خروج این کالاها از انبارها را به‌طور کامل رصد می‌کند.

گفتنی است، با اتصال سامانه‌های یاد شده، تمامی مراحل تولید، توزیع و حمل آرد با این سامانه، کنترل و از خروج آرد از شبکه‌ی توزیع و قاچاق آرد جلوگیری خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا