کد خبر: 19110068728
راه و مسکنروزنامه

سایه کرونا بر بخش املاک و صنعت ساخت وساز در چین

ترجمه: محمود نواب مطلق

پائیز گذشته قیمت فروش در بخش املاک و مستغلات چین در بیش از ۷۰ شهر بزرگ سقوطی بی‎سابقه طی شش سال گذشته کرد. بخش املاک و ساخت چین به عنوان موتور محرکه دومین اقتصاد جهان دچاروقفه شده است و صندوق بین‎ المللی پول در مورد عواقب این امر براقتصاد جهان هشدار داده است.

شرکت «اِوِرگراند» غول املاک و مستغلات چین به رغم بدهی ۲۶۰ میلیارد یورویی خود همچنان پابرجاست. این شرکت که در آستانه ورشکستگی کامل قرار داشت به دنبال ورود حمایت دولت با چاشنی استفاده کادر دولتی درمدیریت جدید آن در آغاز سال جدید قمری چینی توانست به توفیقاتی در بورس هنگ کنگ دست یابد.

استفاده از مدیران برجسته بخش دولتی در هیات مدیره این شرکت توانست حرکتی تازه در به سامان رساندن اقتصادی آن به وجود آورد. امری که حکایت از عزم دولت برای نجات صنعت ساخت و ساز در چین دارد.

هدف دولت جلوگیری از واردآمدن خسارت بیشتر به بخش خصوصی و در نتیجه نجات دومین اقتصاد کره خاکی و در نهایت نجات رشد اقتصادی جهان ارزیابی شده است. یکی از مدیران غول صنعت ساخت و ساز «اِوِرگراند» به تازگی اعلام کرد تا شش ماه آینده برنامه نجات این شرکت ارائه خواهد شد و از طلبکاران خود فرصت بیشتری برای بازپرداخت بدهی‎ها مطالبه کرد.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا