کد خبر: 2509998991
بازارها و خدمات مالیروزنامه

ستاد تنظیم بازار: موجودی کالا برای بازار شب عید کافی است

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به روند خروج کالا‌های اساسی از بنادر و گمرکات و ذخیره سازی میوه‌های مورد نیاز شب عید، نسبت به موجودی کافی کالای در بازار شب عید ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان، عباس قبادی در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه روغن نباتی در بازار طبق قیمت مصوبه عرضه می‌شود گفت: در بحث قیمت مرغ، اختلاف کمی وجود دارد که با توجه به گزارشات وزارت جهاد کشاورزی، نرخ‌های مصوب هم در مورد مرغ و هم تخم مرغ، در روز‌های آتی رعایت خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه سیاست‌های این ستاد بر فراوانی و توزیع حداکثری کالا  در بازار است در خصوص تامین میوه شب عید تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی از وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی، در خصوص ذخیره سازی و توزیع میوه در بازار شب عید به نحوی که هم نفع تولیدکننده و هم توزیع مناسب با منزلت مصرف‌کننده صورت بگیرد، در جلسه صحبت شد که البته تصمیم‌گیری در این خصوص به جلسه آتی موکول شد.

وی در ادامه روند خروج کالا‌های اساسی از بنادر و گمرکات کشور را خوب توصیف کرد و افزود: گزارش روند خروج کالا از بنادر کشور نشان دهنده نزولی بودن تغییرات موجودی کالا‌ها در ماه‌های آبان و آذر است.

به گفته قبادی از ۱۱ آذر ماه موجودی کالا‌ها در بنادر چهار میلیون تُن بوده است و با فرض ثابت بودن ورودی کالا‌ها به کشور، در حال حاضر موجودی کالا‌ها در بنادر سه میلیون و ۷۰۰ هزار تُن رسیده است؛ علاوه بر این حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن نیز کالا بر روی عرشه کشتی‌های پهلو گرفته در بنادر وجود دارد و در مجموع با ذخیره ۷ میلیون تُنی کالای اساسی در بنادر، شب عید مشکلی در خصوص تامین کالا وجود نخواهد داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا