کد خبر: 060202126001
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهبورس

پایان بورس امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ /واگرایی شاخص‌ها در روز پرنوسان بازار سهام

بورس تهران در روز جاری روند جدیدی را تجربه کرد. شروع معاملات با هیجان مثبت خریداران شروع سبزی را برای بازار رقم زد.

در ادامه اما موج سنگین عرضه‌ها بازار را تا محدوده منفی پیش برد. در یک ساعت پایانی، معاملات در جهت خرید بهبود پیدا کرد اما باز هم برای مثبت کردن شاخص کل کافی نبود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس تهران در روز پایانی هفته اول اردیبهشت ماه، به سهامدارانی که تحت تاثیر جو مثبت بازار به تازگی دست به خرید زده بودند، شوک منفی وارد کرد.

بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت سه هزار و ۴۲۲ واحدی که معادل ۰.۱۴ درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. به این ترتیب شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون ۳۶۵ هزار واحدی ایستاد.

در سوی دیگر اما شاخص کل هم‌وزن خلاف جهت روند شاخص کل رفتار کرد و با رشد ۰.۶۵ درصدی به سطح ۷۸۶ هزار و ۴۹۵ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ارزش معاملات را ۲۰ هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان(با احتساب ارزش معاملات صندوق‌های سهامی و مختلط) نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود ۵۳۸ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم پترول، خساپا و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، پترول و خساپا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

نماد پی‌پاد با افزایش ۵۷ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کمنگنز نیز با افت ۶.۹۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های پترول، تملت و فخوز تعلق گرفت. همچنین سهم‌های پترول، افران و خساپا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند.

در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خساپا، خودرو و شاراک خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های شساخت، کقزوی و شمواد رقم خورد.

همچنین وپست در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد شگویا بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا