کد خبر: 26129919527
روزنامهعصر انقراض (طنز)مسئولیت های اجتماعی (کرونا)

سفر آخرت تضمینی، بدون بازگشت (طنز)

راضیه حسینی

«اتوبوس‌های مسافرتی با ظرفیت کامل حتی در راهروهای خودروها مسافرگیری می‌کنند و مسافران را به شهرهای مقصد می‌رسانند.»

اگر مسافرانی که حاضر شدند برای رفتن به سفر نوروزی در همه‌گیری کرونا، کف اتوبوس بنشینند زودتر خبردار می‌شدند که برای سفر رایگان به ماه، هشت نفر داوطلب می‌خواهند، حتماً هرطور شده ثبت‌نام می‌کردند. این عزیزان چون خیلی اعتقادی به صندلی و فضای استاندارد ندارند در سال ۲۰۲۳ و زمانی که سفینه در حال آماده شدن برای حرکت است همراه با ساک و چمدان از راه می‌رسند و با کلی خواهش و التماس می‌گویند: «تو بوفه هم باشه ایراد نداره. من و رفیقام این‌همه راه کوبیدیم از ایران اومدیم، دست خالی برگردیم ضایع‌ست. آقا اصلاً کف سفینه زیرانداز پهن می‌کنیم، دور هم می‌شینیم. عیب نداره فوقش دو سه بار گلاب به روتون دل و روده‌مون می‌پیچه تو هم و قل می‌خوریم این ور اون‌ور، خیالی نیست. ما تو جاده چالوس از این بدترش رو داشتیم. یه بار من و داداشم و بابام و عموم (که همیشه هفته‌ای سه بار می‌ریم شمال) تو راه، پرت شدیم تو دره، جاتون خالی خیلی فاز هیجانش بالا بود. فکر کنم ده، پونزده دور چرخیدیم تا بالاخره یه جا موندیم. یکم شل و پل شدیم ولی همون‌طوری یه دربست گرفتیم و باقی راه رو تا شمال رفتیم. اتفاقاً خیلی هم خوش گذشت.

یه چند دقیقه صبر کنید اینو نفرستید هوا، چندتا دیگه از دوستامون هم تو راه هستن. اصلاً نگران نباشید مجهز هستن. طناب آوردن اگه جا نبود خودشون رو به سفینه می‌بندن. هیچ خیالی نیست بلدن چی کار کنن. اینا از ما حرفه‌ای ترن. یه بار کل مسیر راه رو خوابیده بودن رو سقف اتوبوس، اونم نه از این معمولی‌ها، دوطبقه. صفا کردن واسه خودشون. راستی این سفینه‌تون فیلم میلم هم می‌ذاره حوصله‌مون تا ماه سر نره؟ زبون اصلی که نیست؟ اگه ندارید ما چندتا فیلم ردیف آوردیم با خودمون، بذارید تو دستگاه پخش سفینه.»

این دوستان برای سفر به عطارد با احتمال جزغاله شدن و سفر به نپتون با نود درصد خطر منجمد شدن هم حتماً داوطلب خواهند شد. از نظر آن‌ها کلاً در هر وضعی با هر مقصدی سفر نباید ترک شود؛ حتی اگر مقصد دیار باقی باشد و سفر، سفر آخرت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا