سقوط قیمت طلا /نوسان بیت کوین در کانال ۲۸ هزار دلار

  کد خبر: 020102124833

امروز بیت کوین مجددا رشد قیمت داشت و در ساعات انتهایی روز در کانال ۲۸ هزار دلاری نوسان داشت. قیمت بزرگ ترین رمزارز دنیا در روزهای گذشته رکوردهای ۹ ماهه قیمتی را جابه جا کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا پس از روند صعودی پرشیب خود در روزهای گذشته، امروز با ریزش قیمتی شدیدی مواجه شد.

عقب نشینی محسوس قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز بیش از ۲ درصد کاهش قیمت داشت و به محدوه قیمتی ۱۹۴۰ دلار سقوط کرد.

این در حالی بود که روز دوشنبه قیمت طلا پس از حدود یک سال برای ساعاتی از مرز ۲ هزار دلاری عبور کرده بود اما اکنون نزدیک به ۷۰ دلار نسبت به سقف روز گذشته ریزش قیمت داشته است.

بازگشت سرمایه گذاران به بازار سهام

کاهش نگرانی ها نسبت به بحران بانکی که از سقوط بانک سیلیکون ولی آمریکا شروع شده بود سبب شده است تا سرمایه گذاران کم کم به سمت بازارهای پر ریسک تر از جمله بازار سهام بازگردند.

بازارها منتظر جلسه مهم فد

همچنین امروز بیشتر بازارها در موقعیت انتظار قرار داشتند زیر فردا شب تصمیم فدرال رزرو برای افزایش این مرتبه نرخ بهره مشخص خواهد شد.

گروهی بر این باورند که در شرایط کنونی فدرال رزرو به دلیل وضعیت به وجود آمده برای بازارهای مالی و بانک ها نسبت به سیاست انقباضی خود عقب نشینی داشته باشد.

احتمال توقف نرخ بهره؟

این موضوع البته می تواند به سود طلا باشد که حساسیت زیادی نسبت به افزایش نرخ بهره دارد. در حالی فدرال رزرو فردا شب تصمیم خود را برای افزایش نرخ بهره خواهد گرفت که برخی نیز احتمال توقف افزایش نرخ بهره را نیز می دهند.

بیت کوین افزایشی شد

همچنین امروز بیت کوین مجددا رشد قیمت داشت و در ساعات انتهایی روز در کانال ۲۸ هزار دلاری نوسان داشت. قیمت بزرگ ترین رمزارز دنیا در روزهای گذشته رکوردهای ۹ ماهه قیمتی را جابه جا کرده است.

افزایش امیدواری بازار رمزارزها نسبت به افزایش کمتر نرخ بهره یا احتمال توقف افزایش نرخ بهره سبب افزایش قیمت در بازارها رمزارزها شده است.

بیت کوین که در ماه ژانویه نزدیک به ۴۰ درصد افزایش قیمت داشت، در ماه کنونی یعنی مارس نیز نزدیک به ۲۲ درصد رشد قیمت داشته است.

خروج از نسخه موبایل