کد خبر: 12020024846
روزنامهصنعت و معدن

سند سیاستی صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات صنعتی تدوین شد

به گفته معاون امور صنایع وزیر صمت، سند سیاستی برای صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات صنعتی تدوین شد.

به گزارش وزارت صمت، مهدی صادقی‌نیارکی در نشست هم‌اندیشی با انجمن‌های تخصصی در مورد سند توسعه صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات با تاکید به ضرورت توجه به صنعت ساخت‌محور و تکمیل زنجیره ارزش کارخانه‌سازی، بیان کرد: سند سیاستی برای صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات صنعتی تدوین شده که با حضور تشکل‌های تخصصی نهایی و به عنوان نقشه راه برای این صنعت راهبردی عملیاتی خواهد شد.

معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: نگاه جدیدی در فضای صنعتی کشور ایجاد شده و توجه به صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

صادقی‌نیارکی با اشاره به اهمیت این صنعت راهبردی در توسعه صنعتی کشور، افزایش خوداتکائی در صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات را مورد تاکید قرارداد و گفت: برای توسعه صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات سه محور کلیدی باید مورد پیگیری قرار گیرد.

ابتدا تدوین نظامنامه و سند سیاستی است که امروز با حضور شما صاحبنظران مورد بررسی قرار گرفت و شاهد یک وفاق در این رویداد خواهیم بود.

او محور دیگر را تدوین نقشه راه عنوان کرد و گفت: تشکل‌های تخصصی با همکاری واحدهای تولیدی باید نقشه راهی برای طراحی ماشین‌آلات وتجهیزات در صنایع مختلف طراحی کنند و مزیت‌ها و گلوگاه‌ها برای توسعه این صنعت را مورد بررسی قرار دهند و اینکه توسعه خوداتکائی در چه سطح از ماشین‌آلات صورت گیرد.

معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: محور سوم تکمیل زنجیره ارزش کارخانه‌سازی است. تشکل‌های تخصصی با تشکیل کنسرسیوم و بهره‌مندی از نظر مشاوران، متخصصان و سازندگان می‌توانند به یک وفاق برای توسعه این صنعت زیرساختی برسند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه صنعت ساخت‌محور در کشور باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا