کد خبر: 31050197637
جهانروزنامه

«سینه وُرلد» انگلیسی دومین گروه سینمایی جهان در آستانه ورشکستگی

ترجمه: محمود نواب مطلق

گروه سینمایی انگلیسی«سینه وُرلد» که دومین گروه سینمایی بزرگ جهان است و در آمریکا  اداره سالن های سینمایی گروه « ریگال» را بر عهده دارد؛ به دلیل استقبال بسیار کم مردم ازحضور در سالن های سینما در دوران پساکرونایی با تحمل بدهی های بسیار در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌ است.

براساس اطلاعات منتشر شده در روزنامه«وال استریت» روز جمعه ۱۹ اوت(۲۷مرداد) این گروه سینمایی که پس از گروه سینمایی آمریکایی «اِی اِم سی» دومین گروه سینمایی جهان است در آمریکا درآستانه ورشکستگی داوطلبانه قرار گرفته و در انگلستان نیز طی هفته‌های آینده دچار این وضعیت خواهد شد.

این گروه سینمایی معظم برای اعلام ورشکستگی داوطلبانه در انگلیس از وکلای خبره‌ای دعوت به همکاری کرده‌است.

ارزش سهام این گروه در بورس لندن با اعلام این اخبار در روز جمعه ۱۹ اوت (۲۷مرداد) ۸۲درصد کاهش یافت و به ۷۶/۲ پوند (۲۵/۳یورو) در هر سهم رسید. این پائین‌ترین قیمت سهام دراین گروه از سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) سال آغازین ورودش به بورس است.

استقبال بسیار کم مردم از حضور در سالن‌های سینما در دوران پساکرونایی عامل اصلی این وضعیت برای «سینه وُرلد» عنوان شده‌است. گروهی که از قبل نیز مبتلا به بدهی های فراوان بوده‌است.

این گروه سینمایی تعداد زیادی سالن سینما را در آمریکا اداره می‌کند و در بیش از ده کشور جهان از جمله انگلستان، بلغارستان، جمهوری چِک، مجارستان، ایرلند، لهستان،رومانی ،اسلواکی و اسرائیل در مجموع ۹۵۱۸ فیلم بر پرده سینما به نمایش گذاشته است.

مقامات این گروه سینمایی علت استقبال بسیار کم مردم از حضور در سالن های سینما را فقدان فیلمهای با کیفیت برای نمایش ذکر کرده اند.

آنها پیش بینی می‌کنند این وضعیت تا ماه نوامبر(آبان) ادامه یابد. تعداد فیلم های با کیفیت بسیار اندک است و آندسته از فیلم های بسیار با کیفیت و مطرح جهانی نیز ترجیح می‌دهند  به جای سالن های سینما از فضای مجازی برای اولین عرضه خود استفاده کنند و این امر خود مزید بر علت شده‌است.

مدیریت این گروه سینمایی در تلاش است با اتخاذ سیاست ها و راهبردهای جدید با جذب سرمایه های جدید به منظور بازپراخت بدهی بیش از پنج میلیارد دلاری (۹۸/۴ میلیاریورویی)خود اقدامات لازم را انجام دهد.

دو گروه معتبر سرمایه گذاری «اینوِستکو اِل تی دی» و «اِستِیت اِستریت کُر» از جمله سرمایه گذاران «سینه وِرلد» هستند. این گروه سینمایی  در برابرکوهی از مشکلات قرار گرفته است.

با وجود کسری فراوان بودجه این گروه درپایان سال ۲۰۲۱(آذر۱۴۰۰) به دلیل فسخ قرارداد ادغام با رقیب خود گروه « سینه پلِکس» در یک دادگاه کانادایی به پرداخت یک میلیارد دلار غرامت محکوم شد که برای این رأی تقاضای تجدیدنظر کرده است.

منبع: لوموند

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا