کد خبر: 12080052885
بورس

شاخص بورس به ارتفاع ۱.۴ میلیون واحد نزدیک شد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۲هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۳۳۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۲۳۰میلیارد تومان در بیش از ۴۷۸هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۲هزار و ۳۴۹واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۸هزار و ۴۴۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی پردیس شد و در مقابل شرکت‌های پارس الکتریک، گروه صنعتی پاکشوما و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۸۷۴میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۳۲۱میلیارد تومان در ۲۸۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۱۰واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۸۵۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، ریل پرداز نو آفرین و داروسازی کاسپین تامین بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا