کد خبر: 221201124086
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورس

شاخص بورس به افت هزار واحدی بسنده کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت هزار واحدی روبه‌رو شد.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱میلیارد و ۲۱۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶هزار و ۸۱۴میلیارد تومان در بیش از ۵۶۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت هزار و ۵۷۱واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۷۸۱هزار و ۶۲۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و گسترش نفت و گاز پارسیان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، فولاد مبارکه اصفهان و گروه مپنا با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۷میلیارد و ۵۶۷میلیون ورقه به‌ارزش ۹۴هزار و ۹۵۰میلیارد تومان در ۳۳۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۲هزار و ۷۰۷واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و توکاریل بیشترین اثر منفی بر این نماگر به نام شرکتهای پلیمر آریا ساسول، پویا زرکان آق دره و زغال سنگ پروده طبس شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا