کد خبر: 04129916821
بورس

شاخص بورس ۸ هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۸هزار واحد افت کرد.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۲میلیارد و ۴۸۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۲هزار و ۵۹۳میلیارد تومان در ۲۸۸هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۸هزار و ۱۱۳واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۴هزار و ۵۰۰واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی ملی صنایع مس ایران، تامین سرمایه امید و بیمه پارسیان با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۱۱۶واحد، کل (هم‌وزن) ۱۰۷۵واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۰۲واحد، آزاد شناور ۸۶۴۶واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۵۸۱۷ و ۱۶۸۲۸ واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۷۹۱میلیون و ۹۲هزار ورقه به‌ارزش ۱۲هزار و ۶۸۶میلیارد تومان در ۱۴۲هزار نوبت، آیفکس ۱۴۹واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۲۵۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه دی، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، شیر پگاه آذربایجان شرقی و صنایع بهداشتی ساینا بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا