کد خبر: 280202127577
اخبار شرکت هاانرژی

شرکت متن و ۵ سازمان و مرکز دانشگاهی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

شرکت متن در حاشیه دومین روز از برگزاری بیست و هفتیمن نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ۵ تفاهمنامه همکاری با منطقه آزاد اروند، مخابرات خوزستان، صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، پترو پژوهان شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت امروز (پنجشنبه؛ ۲۸ اردیبهشت ماه) درحاشیه دومین روز بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ۵ تفاهمنامه با منطقه آزاد اروند، مخابرات خوزستان، صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، پترو پژوهان شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر  امضا کرد.

در تفاهمنامه متن با منطقه آزاد اروند، محورهایی از جمله تسهیل و تسریع در فرآیند واردات، ترخیص و تشریفات گمرکی، توسعه فعالیت های پژوهشی، همکاری در زمینه توسعه و صدور خدمات فنی و مهندسی، استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد اروند جهت تامین و واردات کالاهای صنعت نفت افزون بر همکاری در زمینه مسئولیت های اجتماعی مورد توافق قرار گرفته است.

به جهت توسعه سرویس های مخابراتی در مناطق عملیاتی غرب کارون، تفاهمنامه ای نیز  میان شرکت مهندسی و توسعه نفت و مخابرات استان خوزستان به امضا رسید تا با استفاده از فیبر نوری زمینی و هوایی و تامین و راه اندازی تجهیزات انتقال اطلاعات نوری پر ظرفیت توسط مخابرات استان خوزستان، سرویس های پرظرفیت و پایدار برای تمامی شرکت های مستقر در منطقه و افزون بر آن مرزبانی، نیروی انتظامی و همچنین کاروان های راهیان نور در غرب کارون تامین شود.

هدف از امضای تفاهمنامه با دانشگاه امیرکبیر نیز تامین نیازهای فناورانه شرکت مهندسی و توسعه نفت از طریق جهت دهی به پژوهش های اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه افزون بر حمایت شرکت متن از این پژوهش ها و دانش بنیان های مستقر در پارک علم و فناوری عنوان شد که تجهیزات با تکنولوژی بالا (های تک) مورد نیاز شرکت را تولید می کنند.

شرکت مهندسی و توسعه نفت با صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت تفاهمنامه ای را  با هدف بکارگیری امکانات و ظرفیت های طرفین در جهت توسعه و تجاری سازی فناوری های مورد نیاز صنعت نفت از طریق حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل شرایط تامین مالی شرکت‌های دانش بنیانی که توانایی تامین نیازهای فناورانه طرح های توسعه ای صنعت نفت را دارند، امضا کرد.

شرکت مهندسی و توسعه نفت اعلام کرد که در پی امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت داشن بنیان پتروپژوهان شریف، نوع جدیدی از پلاگ ها را برای نخستین بار در منطقه بومی سازی خواهد کرد که باعث کاهش ۲۰ درصدی هزینه های مرتبط خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا