کد خبر: 27070050587
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهبورسروزنامه

شرکت آمریکایی در راه بازار اوراق بهادار چین

شرکت آمریکایی گلدمن ساکس مجوز کامل سرمایه‌گذاری مشترک خود در اوراق بهادار چین را دریافت کرده است. این نشان می دهد که پکن حتی در حالی که تنش‌های ژئوپلیتیکی بالا می رود، برای سرمایه‌گذاری شرکت های مالی خارجی باز است.

آخرین خبر این است که گلدمن یکشنبه اعلام کرد که این نهاد، که قبلاً شرکت اوراق بهادار گلدمن ساکس گائو هوآ نامیده می‌شد، به نام شرکت اوراق بهادار گلدمن ساکس تغییر نام می‌دهد. این واحد، خدمات بانکی سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار را به مشتریان در سرزمین  چین ارائه می دهد.

دیوید سولومون، مدیرعامل شرکت در نامه‌ای به کارکنان خود گفت: «این آغاز فصل جدیدی برای تجارت چین ما پس از یک سرمایه گذاری موفق ۱۷ ساله است.»

به یاد داشته باشید که وال استریت مدت‌هاست به دنبال دسترسی بیشتر به سرزمین چین است؛ بازاری که در آن بانکداران پتانسیل عظیمی می‌بینند. با این حال، این روند بسیار سخت بوده است؛ زیرا این کشور برای اینکه درهای خود را به روی سرمایه‌گذاران بدون داشتن شرکای محلی باز کند، بسیار کند است.

شرکت آمریکایی چین را به عنوان یک شرط‌بندی بلند‌مدت می‌بیند که انتظار می‌رود با وجود فشارهای سیاسی مداوم و کندتر شدن رشد، نتیجه بدهد.

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده در روز دوشنبه، اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم تنها ۴.۹ درصد رشد کرده است. این ضعیف‌ترین میزان توسعه در یک سال گذشته بوده است؛ زیرا این کشور با بحران شدید انرژی و اختلال در زنجیره تامین مواجه است.

همچنین نگرانی‌هایی درباره بدهی انباشته در بخش دارایی چین وجود دارد که ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.

فولینگ هوئی، سخنگوی اداره ملی آمار گفت: «چالش‌های حفظ رشد یکنواخت اقتصاد افزایش یافته است.»

منبع‌: سی‌ان‌ان

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا