کد خبر: 21020025971
جهانروزنامهصفحه یکمسئولیت های اجتماعی (کرونا)

صنعت گردشگری آنگولا چگونه کرونا را شکست داد

مترجم: علی اسدی خمامی

با وجود انکه همه‌گیری کرونا در جهان صدمات زیادی به صنعت گردشگری و هتل‌داری زده است، به نظر می‌رسد این صنعت در آفریقا، و به خصوص آنگولا، از گزند در امان مانده است و هنوز گردشگران برای تجارت و گذران تعطیلات به این کشور آفریقای جنوب غربی سفر می‌کنند.

اقامتگاه Mangais Golf که با چشم‌انداز زیبایی احاطه شده است، یکی از پیشتازان مهمان‌نوازی آنگولایی است. آن‌طور که مدیر این هتل، کاترینا دی کاسترو توضیح می‌دهد، یکی از دلایلی که باعث شده است این اقامتگاه خاص باشد، این است که تنها اقامتگاه در کل کشور است که زمین گلف دارد. البته این تمام ماجرا نیست: این اقامتگاه همچنین یک زمین فوتبال و یک زمین راگبی، یک پیست اسب سواری و منظره زیبایی از رود کوانزا دارد.

پاندمی کرونا بسیاری از هتل‌ها در سراسر جهان را با چالش مواجه کرده است، اما این اقامتگاه با رعایت سفت و سخت پروتوکل‌های بهداشتی به کسب‌وکار خود ادامه می‌دهد.

مشتریان آن طیف وسیعی را در بر می‌گیرد، از کسانی که می‌خواهند از امکانات اقامتگاه استفاده کنند تا کسانی که جذب طبیعت اطراف آن شوند.

نلسون مارتیز یکی از مشتریان این اقامتگاه است. او می‌گوید: «این محل بی‌نظیر است؛ چراکه فعالیت‌ها و مکان‌هایی برای سرگرمی کودکان دارد و محیط سبز زیادی نیز در آن وجود دارد.» از آنجا که او علاقه زیادی به طبیعت دارد، این اقامتگاه یک مقصد رویایی برای تعطیلاتش به شمار می‌رود.

ژوزفات کی مانکارا، سفیر کنیا در آنگولا می‌گوید اگر آنگولا بتواند اقامتگاه‌های بیشتری بسازد، گردشگری به عنوان یک بخش اقتصادی می‌تواند رشد کند و کنیا آماده است که در این مسیر با آنگولا همراه شود.

او می‌گوید: «در آفریقا ما به سعادت اشتراکی و رشد با یکدیگر باور داریم.»

فعالان گردشگری آنگولا نیز باور دارند که رشد این بخش در راه است و معتقدند که باید به سرمایه‌گذاری در گردشگری و تربیت نیروی کار در این حوزه بپردازند.

در لوآندا، پایتخت آنگولا، هتل‌ها همچنان باز هستند و معمولا مشتریان آنها تاجرانی هستند که با وجود همه‌گیری کرونا هنوز به این کشور رفت‌وآمد دارند. با وجود این، سلامت یکی از اولویت‌های این هتل‌ها محسوب می‌شود.

کاترینا دی پینا جوناتا، مدیر بازاریابی یکی از هتل‌های لوآندا می‌گوید که خدمه هتل به خوبی از معیارهای فاصله‌گذاری اجتماعی که باید اعمال شود، آگاه هستند. آنها ماسک می‌‌زنند و قوانین را رعایت می‌کنند و این یکی از دلایلی است که این کسب‌وکار توانسته است، به حیات خود ادامه دهد.

صنعت گردشگری در آنگولا در حال شکوفه دادن است. کواینانگا سیمائو مازمبو، یکی از فعالان صنعت گردشگری می‌‌گوید: «هرچه گردشگران بیشتری جذب کنیم، میهمان‌نوازی ما افزایش می‌یابد. زنجیره هتل‌ها کامل‌تر می‌شود و این مجددا به افزایش تعداد گردشگرانی که از کشور ما بازدید می‌کنند، منجر خواهد شد.»

با رشد صنعت گردشگری در آنگولا، اولین هتل بین‌المللی ۵ ستاره نیز در این کشور گشایش یافته است که نشان از موفقیت در جذب سرمایه‌های خارجی در صنعت گردشگری این کشور دارد. به نظر می‌رسد که کرونا، نتوانسته است اثری منفی در گردشگری و صنعت هتل‌داری آنگولا بگذارد.

منبع: یورونیوز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا