طراحی بسته توزیع سفر برای توریسم

  کد خبر: 060302128464

عصراقتصاد: قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از طراحی بسته‌ای برای توریسم خبر داد تا با این بسته گردشگران بتوانند همه جای ایران را ببینند و فقط چند استان خاص مدنظر گردشگران نباشد.

علی دارابی در آیین رونمایی از ۲ کاسه تاریخی در موزه سیم و زر کرمان، افزود: توزیع منطقی مسافرت‌ها برای گردشگران داخلی و خارجی یکی از کارهای در حال انجام وزارت میراث فرهنگی است تا به دنبال آن مقاصد گردشگری متعدد و متنوع شود.

معاون میراث‌فرهنگی کشور ادامه داد: در سفر به کشور چین جلسه‌ای با تورگردان‌ها، فعالان رسانه‌ای و ایرانیان مقیم داشتم که در آن سفر در مورد کرمان توضیحاتی دادم و گفتم که در این استان طی یکی – دو ساعت که از مرکز استان فاصله بگیرد، گرمترین نقطه دنیا به نام شهداد را می‌توانید ببینید.

او اظهار داشت: کرمان بزرگترین استان کشور است که ۷ اثر ثبت جهانی دارد و بالاترین میزان آثار ثبت شده کشورمان در فهرست جهانی مربوط به این استان است.

دارابی با اشاره به اینکه کرمان، شهری تاریخی و میراثی است که جاذبه‌های تاریخی و صنایع دستی متنوعی دارد، گفت: به طور مثال فرش کرمان همچنان در جهان می‌درخشد.

او افزود: رسانه‌ها برای معرفی کرمان به خدمت بیایند و زیرساخت‌های گردشگری نیز برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های این استان فراهم شود که خوشبختانه در چند سال فعالیت فعالی مدیرکل میراث فرهنگی کرمان، تحولات خوبی در این راستا و در زمینه‌های احیای بناهای تاریخی، توسعه هتل‌ها، افزایش پروازهای گردشگری و بومگردی‌ها اتفاق افتاده است.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی با تاکید بر اینکه امنیت فوق العاده‌ای به منظور گردشگری در استان کرمان حاکم است، اظهارداشت: البته متاسفانه ایران هراسی را در جهان ایجاد کردند که برنامه هایی برای مقابله با این موضوع داریم، به همین منظور ردیف بودجه‌ای را از مجلس گرفته‌ایم.

او با اشاره به اینکه چین، ایران را جزء چهار کشوری مقصد اصلی گردشگری انتخاب کرده است، بیان کرد: یکی از دلایل اصلی آمدن گردشگران به کرمان، تور زیارت مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

پیش از این نیز ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر توزیع منطقی سفر اعلام کرده بود: طرح‌های زیادی برای توزیع سفر داریم تا صرفاً در منطقه‌ خاصی انجام نشود و تراکم وجود داشته باشد و جاهایی دیگر که ظرفیت و پتانسیل خوبی داشته و به لحاظ تاریخی و فرهنگی ارزشمند هستند، مورد غفلت قرار نگیرند.

سیاست‌های وزارتخانه، توزیع منطقی سفر است بر این اساس ظرفیت و اعتبارات خود را توزیع می‌کنیم چراکه یکی از سیاست‌های ما تقویت و توسعه‌ی بوم‌گردی است و هرجا که ظرفیت مناسبی فراهم بوده و حداقل ویژگی داشته باشد، مجوز می‌دهیم.

خروج از نسخه موبایل