کد خبر: 270303163066
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدنبا حضور معاون انرژی و مواد مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری بررسی شد:

احداث واحدهای پتروشیمی MTG (تبدیل متانول به بنزین) در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

معاون انرژی و مواد مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و گروه مواد معدن و ساخت پیشرفته این نهاد ضمن بازدید از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد، طرح احداث واحدهای پتروشیمی MTG (تبدیل متانول به بنزین) و حل مشکل ناترازی گاز برای صنایع در فصل زمستان را مورد بررسی قرار دادند.

عصراقتصاد: به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، هیئت تخصصی و علمی مرکز همکاری تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به منظور بررسی طرح احداث واحدهای پتروشیمی MTG (تبدیل متانول به بنزین)، جهت حل مشکل ناترازی بنزین در کشور و همچنین رفع مشکل ناترازی گاز در زمستان از طریق احداث واحد‌های mini LNG از منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید و ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این کانون مستعد صنعتی معدنی را مورد بررسی قرار دادند.

فتاحی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ابتدای این نشست با تشریح و تبیین ظرفیت‌ها و فرصت‌های کم نظیر این کانون صنعتی و معدنی افزود: با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سازمان ایمیدرو، منطقه ویژه اقتصادی لامرد نویدبخش فصل نوینی از مسیر توسعه و پیشرفت و همگرایی با رویکرد تبدیل بالقوه‌ها به بالفعل هاست. وی تصریح کرد: با تلاش و مجاهدت نیروهای متخصص و متعهدمان اراده کرده‌ایم چهره اقتصادی منطقه را دگرگون و متحول سازیم و خوشبختانه ثمره آن سرمایه‌گذاری هزاران میلیاردی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی منطقه ویژه و حضور و جذب سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

در ادامه معاون انرژی و مواد مرکزی همکاری‌های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری با تحسین تحولات و پیشرفت‌های توسعه ای منطقه ویژه، وجود تیم متخصص و فعال را عامل اصلی تحولات و پویایی در این کانون صنعتی و معدنی نام برد و افزود: در کشور ما برای پیشرفت پروژه موانع زیادی وجود دارد و تنها با پیگیری و ممارست و اراده بر مشکلات و چالش‌ها فائق می‌آییم.

اسد بگی وظیفه اصلی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری را کمک به توسعه و پیشرفت از طریق انتقال تکنولوژی و همکاری‌های بین المللی فناورانه ذکر کرد. وی پارک فناوری پردیس را یکی از خروجی‌های ۲۰ سال پیش این مرکز نام برد و اظهار کرد: ما یک مجموعه نقطه زن هستیم و تا یک پروژه به بهره‌برداری نرسد آن را رها نمی‌کنیم.

اسد بگی در پایان به بحث MTG و ناترازی بنزین در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به مازاد بسیار زیاد متانول در کشور، منطقه ویژه اقتصادی لامرد را مستعد اجرای طرح احداث واحدهای پتروشیمی (MTG) تبدیل متانول به بنزین و صنایع دانش بنیان وhHigh teck می دانیم.

واحدهای پتروشیمی MTG

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا