کد خبر: 03129916557
تولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

طرح ساماندهی قراردادهای راکد در شهرک های صنعتی اجرا می شود 

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد با توجه به اینکه زمین برای ایجاد شهرک صنعتی محدود است باید سرمایه گذاران شهرک های صنعتی به تعهدات خود عمل کنند تا طرح ساماندهی قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، فتحعلی محمدزاده در نشست با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بانه با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها محور اصلی توسعه صنعتی است، اظهار کرد: در صورتی که سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی به تعهدات و قراردادهای خود عمل نکنند باید قراردادهای جدید جایگزین شود تا برای تامین زمین در این منطقه با مشکل مواجه هستیم.

او افزود: برای توسعه صنعتی در مناطق محروم نیاز به توسعه زیرساخت‌های صنعتی داریم که اگر زیرساخت ها فراهم نشود، توسعه صنعتی و اشتغال ایجاد نمی شود و تامین معیشت مردم نیز با مشکل مواجه می شود.

محمدزاده با توجه به کمبود آب و خشکسالی در کشور گفت: مناطق کوهستانی مانند کردستان گزینه از جز توسعه صنعتی نداریم در شهرستان بانه برای توسعه صنعتی فعالیت خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: سازمان صنایع کوچک پشتوانه ۹ منطقه ویژه در کشور است که منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از این مناطق است در با توجه بروکراسی های اداری بهره برداری از این منطقه با تاخیر مواجه شد.

معاون فنی سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: ۱۰ قطعه زمین به سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه واگذار شد که این سرمایه گذاران در زمینه پوشاک، لوازم خانگی، کولرگازی، صنایع بهداشتی و داروی و لامپ های چراغی سرمایه گذاری می کنند.

او افزود: رویکرد سازمان صنایع و شهرک های صنعتی کشور حضور و حمایت از طرح های از طرح های صنعتی در مناطق محروم کشور است چرا که با حمایت در این مناطق محرومیت کاهش و توسعه صنعتی ایجاد می شود.

محمدزاده اظهار کرد: برای واگذاری زمین به خانواده های شهدا، ایثارگران و جانباز تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است.

او شهرک صنعتی بانه را یکی از شهرک های فعال کشور عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به منابع طبیعی و اراضی جنگلی این شهرک قابلیت توسعه را ندارد و به ناچار باید برای تامین زمین شهرک صنعتی شماره ۲ اقدام شود.

معاون فنی سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی کشور اضافه کرد: مطالعات طراحی تصفیه خانه شهرک صنعتی بانه انجام شده است و در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود. تصفیه خانه شهرک صنعتی سقز نیز به بهره برداری رسیده و این شهرک نیاز به توسعه دارد و برای ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ سقز نیز آمادگی داریم.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی باید به عنوان یک الگوی موفق مناطق ویژه در غرب کشور باشد چرا که این منطقه همجوار با مرز سیرانبند بانه قرار دارد و تقاضا برای سرمایه گذاری در این منطقه زیاد است.

محمد‌زاده با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از مهمترین قطب های صنعتی استان ادامه داد: سرمایه گذارانی که در منطقه ویژه اقتصادی بانه سرمایه گذاری کنند ۱۳ سال از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برخوردار می‌شوند  علاوه براین با توجه به اینکه از نسل سوم است از قوانین کار جمهوری اسلامی مستثتی است و با قوانین کار خودش هدایت می شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا