کد خبر: 17050041137
اقتصادانرژی

عربستان قیمت رسمی فروش نفت برای آسیایی‌ها را افزایش داد

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام در ماه سپتامبر را برای عرضه به مشتریان آسیایی افزایش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شرکت سعودی آرامکو روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۱ مردادماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که عربستان قیمت رسمی فروش انواع نفت خام خود در ماه سپتامبر را برای عرضه به مشتریان آسیایی نسبت به ماه اوت افزایش داده است.

آرامکو قیمت رسمی فروش ماه سپتامبر نفت خام «سبک عربی» را برای عرضه به مشتریان آسیایی سه دلار برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دبی تعیین کرد.

مطالب پیشنهادی

آرامکو همچنین قیمت رسمی فروش نفت نوع «سبک عربی» را در ماه سپتامبر به منطقه شمال غربی اروپا که که مرکز اصلی آن روتردام است، با یک دلار و ۷۰ سنت برای هر بشکه تخفیف در مقابل نفت خام شاخص برنت دریای شمال عرضه میکند.

قیمت رسمی فروش عربستان برای تحویل در ماه سپتامبر به مشتریان در ایالات متحده آمریکا به ارزش مثبت یک دلار و ۳۵ سنت برای هر بشکه نسبت به شاخص خام ترش آرگوس (ASCI) تعیین شد.

عربستان قیمت نفت خود را بر اساس پیشنهاد مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود نسبت به ماه گذشته، بر اساس قیمت فرآورده‌ها تعیین می‌کند.

قیمت رسمی فروش نفت عربستان به‌طور معمول پنجم هر ماه میلادی منتشر می‌شود و این اقدام عربستان به‌طور معمول بر مبنای قیمت‌گذاری دیگر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه، از جمله عراق و امارات متحده عربی، کویت و ایران تاثیر می‌گذارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا