کد خبر: 22040191144
اقتصادبورسفناوری اطلاعات و ارتباطات

عرضه اولیه جدید در بورس/ کدام اپراتور تلفن همراه بورسی می‌شود؟

قرار است ایرانسل به عنوان اولین اپراتور تلفن همراه وارد بورس شود. چند درصد از سهام این اپراتور و در چه تاریخی عرضه اولیه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شرکت بورس قرار است اپراتور تلفن همراه ایرانسل وارد بورس شود.

ایرانسل در تاریخ ۲۱ اردبیهشت، ثبت و روند پذیرش و ورود این اپراتور به بازار سهام را آغاز کرد. ایرانسل در بخش دیگری از توضیحات خود درباره جریان ورود به بورس، اعلام کرد با انتخاب کارگزاری بورس به‌گزین، مدارک خود را تکمیل می‌کند.

مدیرعامل ایرانسل چندی پیش با اعلام اینکه، سهامدار این اپراتور با عرضه سهام آن در بازار سرمایه موافقت کرده است، گفت: این شرکت در حال آماده‌سازی اسناد و مدارک مورد نیاز برای ورود به تالار شیشه‌ای است.

استقبال بورس از عرضه اولیه ایرانسل

از سوی دیگر چند روز پیش محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس به ساختمان مرکزی ایرانسل رفت.

وی با استقبال از پیوستن ایرانسل به جمع شرکت‌های بورسی، بر آمادگی این شرکت برای تسهیل در انجام فرایندهای مقدماتی ورود ایرانسل به بازار سرمایه، تأکید کرد.(ایسنا)

البته این خبر در حالی منتشر شده که ورود ایرانسل به بازار سرمایه در سال‌های گذشته محل مناقشه بوده است. برخی آن را از جمله شروط پروانه این اپراتور اعلام کردند.

در مقابل مدیران ایرانسل همواره تاکید داشته‌اند الزامی برای این کار وجود ندارد. در واقع آنها می‌گویند بر اساس خواست و اختیار خود وارد بازار سهام می‌شوند.

عرضه ۵ درصدی ایرانسل در بورس

از سوی دیگر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل گفت: اول از همه باید بگویم که تاکنون برای بردن ایرانسل به بورس تکلیف قانونی وجود نداشته است.

اما از امسال، سهام‌دار داخلی ایرانسل (شرکت گسترش الکترونیک) تصمیم گرفت تا وارد تالار شیشه‌ای شود. مجوز این بازار برای ورود سهامدار داخلی ایرانسل به بازار سرمایه هم صادر شده. در حال حاضر در حال طی کردن فرآیندهای طبیعی و قانونی آن است. عرضه اولیه هم در بورس یک عرضه حداقلی و ۵ درصدی خواهد بود.

ورود به بازار سرمایه برای شرکت‌هایی که الزامات لازم برای انجام این کار را دارند، مزیت‌های متعددی دارد. این موضوع در نهایت منجر به افزایش شفافیت، کارایی و همچنین بهبود عملکرد جاری آنها می‌شود. بورس به‌ عنوان بازوی اصلی بازار سرمایه علاوه بر تجهیز، جذب و هدایت منابع مالی به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا، نقش تأمین مالی بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی را نیز بر عهده دارد.

پذیرش شرکت‌های جدید در بازار سرمایه به توسعه و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد ملی کمک می‌کند. همچنین گسترش فرهنگ سهام‌داری و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی را به ‌دنبال دارد. ضمن اینکه، مزایای متعددی هم برای شرکت‌های پذیرفته‌ شده به ارمغان می‌آورد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا