کد خبر: 170402132072
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

عرضه شکر ۲۸۵۰۰ تومانی در تهران /شایعه سپردن واردات چای به یک نفر باعث گرانی شد

کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: شکر تنظیم بازار با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی از ۲۰ تیر ماه عرضه می شود.

رضا کنگری در گفت‌وگو با بازار با بیان اینکه شکر تنظیم بازار از تاریخ ۲۰ تیر ماه عرضه می شود گفت: نرخ تعیین شده برای این عرضه ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

وی افزود: مشکل کمبود شکر در بازار نداریم و از تاریخ گفته شده نیز با قیمت مصوب در سوپر مارکت ها به هموطنان عرضه خواهد شد.

بنکداری بدون حاشیه سود

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: شکر تنظیم بازار توسط وزارت جهاد کشاورزی تامین و درب کارخانه به قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده که با احتساب یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های دیگر مانند جابه جایی و حمل و نقل با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در سوپرمارکت ها به دست مصرف کننده خواهد رسید.

کنگری ادامه داد: عرضه شکر با این نرخ هیچ حاشیه سودی برای بنکدار و توزیع کننده نخواهد داشت و ما این موضوع را در طی نامه نگاری هایی با ستاد تنظیم بازار در میان گذاشته ایم.

وی تاکید کرد: گرچه فارغ از سود، این عرضه، تراکنش های مالی را برای بنکداران در پی خواهد داشت که مطمئنا باعث قرار گرفتن در لیست مالیات خواهد شد که باید سریعا این موضوع بررسی شود.

به گفته وی، بسیاری از بنکداران تمایلی به شرکت در این طرح نداشتند و تنها بخاطر خدمت به هموطنان راضی شدند به شرطی که از دفعات بعدی حاشیه سودی نیز برای آنها در نظر گرفته شود.

کاهش نرخ کالاهای اساسی

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با بیان اینکه دیگر کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و حبوبات که ثبات قیمت در بازار داشتند با کاهش نرخ روبرو هستند گفت: به عنوان نمونه برنج بیشترین کاهش قیمت را داشت و آنهم به دلیل تولید بسیار و دپو شدن در انبارها در سال گذشته بوده است.

کنگری در ادامه گفت: تقاضای کم و عرضه زیاد باعث پایین آمدن ۳۰ الی ۴۰ درصدی قیمت برنج در بازار شده است.

شایعه سپردن واردات چای به یک نفر

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با بیان اینکه در مورد چای به دلیل نابسامانی ارز و ممنوعیت واردات چای کارخانجات بسته بندی و وارد کننده ها در بلاتکلیفی به سر می برند گفت: اگر آنطور که شنیده می شود واردات چای به یک نفر به صورت انحصاری سپرده شده باشد، در آنصورت واحد های صنفی و بسته بندی چای مجبور به تعطیلی کارخانه ها و تعدیل نیرو خواهند شد.

به گفته کنگرانی فعالان حاضر در این صنف بارها با ارسال نامه این مورد را به اتحادیه اعلام کرده اند. این موضوع باعث افزایش صد هزارتومانی نرخ چای وارداتی سیلان در بازار شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا