کد خبر: 260302129961
انرژیروزنامه

«عصراقتصاد» بررسی می کند؛ آب برخی از مناطق تهران هنوز قطع است

گروه انرژی- گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد از روز جمعه در برخی مناطق تهران و کرج موضوع قطعی آب و یا افت فشار رخ داده و تأمین آب شرب شهروندان با مشکل رو به رو شده است.

از روز شنبه تماس‌های مکرر مردمی با رسانه‌ها مبنی بر قطعی آب و یا افت فشار آغاز شده و بیانگر ایجاد مشکل جدی در تأمین آب شرب برخی مناطق پایتخت به ویژه در غرب تهران و شهر کرج است.

سیلاب جمعه ۱۹ خرداد قسمتی از جاده چالوس را تخریب و برخی تونل‌های این مسیر را پر از گل و لای کرد و بروز برخی مشکلات فنی در انتقال آب از خروجی سد کرج بر اثر این سیلاب‌ها به تصفیه‌خانه‌های شهر تهران علت قطعی آب در غرب تهران است.

در همین رابطه مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی سیلاب و گل آلود شدن آب رودخانه سهمیه آب شرب شهرستان از سد کرج کاهش جدی پیدا کرده و قطعی آب گسترده در برخی مناطق را در پی داشته به گونه ای که در روزهای گذشته در برخی محلات ۱۰ تا ۲۰ ساعت با قطعی آب مواجه بودیم.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اینکه شهرستان کرج و پردیس مخزن آب شرب به میزان کافی ندارد با قطعی های مکرر آب مواجه هستیم بنابراین از وزارت نیرو می خواهیم به سرعت ورود و این مشکل را برطرف کند..

مستند به این خبر تلاش‌های شبانه روزی تیم‌های عملیاتی برای مرتفع کردن سریع مشکل ادامه دارد و با توجه به افت ایجاد شده در مخازن به دلیل مصارف بالای مردم و همچنین کاهش ورودی‌ها، همزمان با حل مسئله زمینه افزایش تراز مخازن مهیا شده و شبکه آب با گذشت زمان به صورت کامل پایدار خواهد شد.

در این بین صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به شرایط یاد شده میتواند در پایدار شدن هرچه سریع‌تر شبکه آبرسانی موثر باشد.

رئیس‌جمهور بر تسریع در حل کامل مشکل افت فشار آب در برخی مناطق تهران، تاکید کرد.پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: «سید ابراهیم رئیسی ‏رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه در ونزوئلا و در بین ملاقات‌ها و برنامه‌های متعدد خود، در تماس تلفنی با معاون اول  و وزیر نیرو، موضوع افت فشار آب در برخی مناطق تهران را پیگیری و بر تسریع در حل کامل مشکل تأکید کرد.»

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه شرکت آب و فاضلاب تهران در خصوص افت فشار آب در برخی مناطق تهران در اطلاعیه‌ای، عنوان کرد: بر اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس، مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج مسدود شده بود.

در پی این حادثه، بلافاصله گروه‌های عملیاتی به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات در منطقه حاضر شدند و عملیات رفع انسداد مسیر باتلاقی رودخانه آغاز شد. با تلاش شبانه‌روزی و بسیج امکانات، هم‌اکنون مسیری از میان توده‌های عظیم سنگ به همراه گل و لای در بستر رودخانه ایجاد و آب در مسیر رودخانه جاری شده است.

افزون بر این اقدامات در این مدت بخش قابل توجهی از نیاز شبکه از طریق سامانه‌های دیگر آبرسانی تامین شد تا از گسترش محدوده‌های افت فشار جلوگیری شود.

مدیرعامل آبفای تهران با اشاره به قطعی و نوسان فشار آب در برخی از مناطق طی روزهای گذشته گفت: به مرور نوساناتی که در شبکه به وجود آمده بود برطرف می‌شود و اگر موردی هم بعضی از شهروندان داشته باشند با ۱۲۲ تماس بگیرند.

محسن اردکانی – مدیرعامل آبفای تهران – اظهار کرد: الان خوشبختانه با توجه به اینکه فرآیند تصفیه آب بعد از اینکه انتقال آب به شهر تهران صورت گرفته و ساعاتی را طول می‌کشد، این فرآیند در حال حاضر طی شده و امروز صبح خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از شهر قطعی آب نداریم.

وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی افزود: به مرور این نوساناتی که در شبکه به وجود آمده بود انشاالله برطرف می‌شود و اگر موردی هم بعضی از شهروندان داشته باشند با ۱۲۲ تماس بگیرند و در خدمتشان هستیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا