«عصراقتصاد» گزارش می دهد؛ آزادسازی ارزهای بلوکه شده در عراق 

  کد خبر: 200302129484

گروه سیاسی- منابع خبری از آزادسازی ۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در عراق به عنوان بخشی از طلب پیشین خبر می دهند.

آخرین اخبار حاکی از آن است که مجوز پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار از طلب‌های ایران بابت خرید کالاهای اساسی توسط بانک TBI (بانک تجارت عراق) داده شده است.

در روزهای گذشته عملیات پرداخت بیش از ۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در عراق بابت خرید کالاهای اساسی از جمله برنج، ذرت، دانه‌های روغنی و غیره انجام شده است. این اتفاق بعد از هماهنگی بانک مرکزی عراق با فدرال رزرو آمریکا صورت گرفته است و طی آن مجوز پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار از طلب‌های ایران بابت خرید کالاهای اساسی توسط بانک TBI داده شده است.

در این خصوص،یک اقتصاددان آزادسازی منابع ارزی ایران را یک حرکت رو به جلو دانست و گفت: به طور کلی دریافت کالاهای اساسی در ازای پول اتفاق مثبتی است.

محمود جام ساز در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه مجوز پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار از طلب‌های ایران از سوی عراق یک قدم رو به جلو است، اظهار کرد: بخشی از منابع ارزی ایران آزاد شده است اما ارزی به ایران وارد نمی‌شود، احتمالا این کالاها توسط عراق تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران از عراق حدود ۱۰ میلیارد دلار و از کره جنوبی حدود هفت میلیارد دلار طلب دارد، اظهار کرد: آزادسازی منابع یک قدم رو به جلو است.

ایران سال‌ها به عراق گاز صادر کرد و در ازای آن پولی دریافت نکرد و همه این منابع به دلیل تحریم‌های آمریکا نزد عراق بلوکه شده است. به طور کلی دریافت کالاهای اساسی در ازای پول اتفاق مثبتی است.

خروج از نسخه موبایل