کد خبر: 260202127381
اقتصادبازرگانیتولید و بازرگانیدولتروزنامه

«عصراقتصاد» گزارش می دهد؛ تشکیل وزارت بازرگانی دشمنی تجارت با تولید نیست 

گروه صنعت، معدن و تجارت-ایران به عنوان یکی از کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و به واسطه ظرفیت‌های حمل و نقلی و ترانزیتی، پتانسیل بالایی برای تبدیل شده به هاب تجارت و ترانزیت منطقه را دارد، بنابراین امیدواریم نمایندگان با توجه به اهمیت موضوع و برای تحقق اهداف تجاری کشور به تفکیک وزارت صمت و ایجاد وزارت بازرگانی مستقل رای دهند.

آنچه قرار است در آینده با تفکیک وزارتخانه‌ها رقم بخورد دشمنی تجارت با تولید نیست، بلکه قرار است حوزه تجارت تخصصی‌تر مدیریت شود و چه بسا این مدیریت تخصصی برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور گام مؤثری باشد.

هرویک یاری‌جانیان با اشاره به وجود مرزهای خاکی، آبی و هوایی گسترده کشورمان و همچنین وجود مزیت‌هایی چون جزایر جنوبی و مناطق آزاد تجاری متعدد، توضیح داد: علاوه بر همه فرصت‌هایی که ایران در حوزه تجارت خارجی دارد، در داخل نیز فعالیت قریب به ۳ و نیم میلیون واحد صنفی، حوزه بازرگانی را به گستره وسیعی تبدیل کرده که نیازمند مدیریت واحد و متمرکز است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان ادامه داد: ادغام وزارت صنعت ومعدن با وزارت بازرگانی از ابتدا تصمیمی اشتباه بود که تبعات منفی و آثار مخرب آن را تجربه کردیم و هر چه زودتر این اشتباه اصلاح شود، قطعا هم بخش بازرگانی و هم حوزه‌های صنعت و معدن آسیب کمتری را متحمل خواهند شد.

وی در انتقاد به مخالفان جداسازی وزارت بازرگانی از وزارت صمت، گفت: استدلال‌هایی که مخالفان تفکیک به آن استناد می‌کنند، به گونه‌ای است که گویا قرار است وزارت بازرگانی جدیدی ایجاد شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا